دسته : سلامت
شماره : 13254223813
تاریخ : 18 ارديبهشت 1399
آغاز آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا آغاز شد یک شرکت آمریکایی با همکاری شرکت آلمانی، آزمایش واکسن تولیدشده خود را بر روی انسان‌ها در آمریکا آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، شیوع ویروس کووید_19 خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به همراه داشت و همچنان تهدید این ویروس بر سر جها سایه افکنده است. تاکنون شرکت‌های بسیاری در پی یافتن دارو یا واکسنی برای این دارو بوده‌اند که همه در فازهای‌های آزمایشی هستند و هیچ‌کدام تاکنون به مرحله تولید انبوه نرسیده است. 

 "پی فایزر" و شرکت داروسازی آلمانی "بایو ان تک" اعلام کردند که آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان‌ را در ایالات متحده آغاز کرده‌اند که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، واکسن مذکور می‌تواند برای استفاده اورژانسی در اوایل ماه سپتامبر آماده شود.

این دو شرکت داروسازی به طور مشترک یک واکسن را بر اساس ماده ژنتیکی موسوم به "آر ان ای پیام رسان" (mRNA) تولید کرده‌اند که دستورالعمل‌های لازم برای ساخت پروتئین‌ها را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. با تزریق یک آر ان ای پیام رسان مخصوص طراحی شده به بدن ، این واکسن به طور بالقوه می‌تواند به سلول‌ها بگوید که چگونه بدون بیمار کردن فرد، پروتئین مخصوص ویروس کرونا را ایجاد کنند.

از آنجا که ویروس به طور معمول از این پروتئین به عنوان کلیدی برای بازکردن و در دست گرفتن سلول‌های ریه استفاده می‌کند، این واکسن می‌تواند به یک سیستم ایمنی سالم در تولید آنتی بادی برای مقابله با عفونت، آموزش‌هایی بدهد.

شرکت داروسازی پی فایزر اخیرا اعلام کرد که در صورت اثبات بی خطری و مؤثر بودن واکسن، می‌تواند "میلیون ها دوز" از آن را قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در بازار توزیع کند. اکنون نیز آنها در حال آزمایش واکسن خود بر روی داوطلبان سالم هستند.

مسئولان دوشرکت، در آینده قصد دارند این واکسن را بر روی ۲۰۰ فرد در آلمان آزمایش کنند و در ایالات متحده ، این دو شرکت قصد دارند واکسن را بر روی ۳۶۰ داوطلب سالم برای مرحله اول مطالعه آزمایش کنند و تا پایان مرحله دوم این تعداد  به ۸۰۰۰ داوطلب افزایش می‌یابد. 

دکتر "میکائیل دالستن" (Mikael Dolsten) ، رئیس ارشد علمی پی فایزر گفت: ما باید متفاوت و سریعتر یک فکری بکنیم.اگر در ماه اکتبر همزمان با آمدن آنفولانزا با موج دوم عفونت‌های ویروس کرونا  مواجه شویم، اوضاع بسیار بدتر از آنچه که قبلاً تجربه کرده‌ایم خواهد شد.