دسته : فناوری
شماره : 13254223805
تاریخ : 17 ارديبهشت 1399
محقق چینی ویروس کرونا در آمریکا به قتل رسید! او در آستانه کشف مهمی راجب مکانیسم سلولی بود که به ایجاد عفونت توسط SARS-CoV-3 منجر می شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از CNBC ، پزشک محققی که بر روی ویروس کرونا تحقیق می کرد و قرار بود به زودی نتیجه تحقیقات خود را اعلام کند در آمریکا به قتل رسید. جسد بینگ لیو 37 ساله محقق چینی دانشگاه پیتسبورگ روز شنبه در خانه ای در شمال ایالت پیتسبورگ آمریکا کشف شد، طبق اعلام پلیس از پشت سر به گردن او شلیک شده است.

یک ساعت بعد از پیدا شدن جسد این محقق چینی، جسد فرد دیگری با نام "هوآ گو" در فاصله نیم مایلی محل قتل لیو در داخل خودرویی پیدا شد، به گفته پلیس این دو نفر باهم ارتباط داشند. تحقیقات نشان داد که گو محقق جوان چینی را به قتل رسانده و سپس خود را در داخل خودرو کشته است. مقامات پلیس محلی درحال حاضر درپی بررسی رابطه این دو نفر و دلیل احتمالی قتل هستند.

این محقق در آستانه کشف مهمی بود

بینگ لیو از دانشگاه ملی سنگاپور مدرک دکترای علوم رایانشی داشت و یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ بود. دانشگاه پیتسبورگ با انتشار بیانیه ای در این مورد نوشت:

"لیو در تالیف بیش از 30 پژوهش همکاری داشته و محور فعالیت های او سیستم های زیست شناختی بود، او در آستانه کشف مهمی راجب مکانیسم سلولی بود که به ایجاد عفونت توسط SARS-CoV-3 منجر می شد. ما سعی می کنیم تا تحقیقات وی را به سرانجام برسانیم."