دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223797
تاریخ : 17 ارديبهشت 1399
پای هنر به پایگاه فضایی باز شد: ساخت اولین فیلم در فضا سازمان فضایی آمریکا (ناسا) برای ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا، با تام کروز همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پایگاه اینترنتی ددلاین دوشنبه شب خبری را با این مضمون منتشر کرد که تام کروز و ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در مراحل اولیه همکاری با ناسا برای ساخت یک فیلم اکشن در فضا هستند. داستان این فیلم هنوز مشخص نیست اما لوکیشن فیلمبرداری در ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهد بود.

هنوز روشن نیست که نقش کروز در این پروژه چه خواهد بود اما او به انجام حرکات نمایشی در مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن شناخته می‌شود. کروز اینبار به هنرنمایی در فضا می‌پردازد.

جیم برایدنستاین رئیس ناسا در توییتی با اعلام خبر این همکاری نوشت: ناسا برای همکاری با تام کروز در ساخت فیلمی در ایستگاه فضایی هیجان زده است. ما به رسانه‌های مردمی برای الهام بخشیدن به نسل جدیدی از مهندسان و دانشمندان نیاز داریم تا برنامه‌های بلندپروازانه ناسا را به واقعیت تبدیل کنند.

توماس «تام» کروز ماپوتر چهارم متولد ۳ ژوئیه ۱۹۶۲ در آمریکا هنرپیشه و تهیه‌کننده فیلم است. او یکی از بازیگرانی است که بیشترین میزان دستمزد و درآمد را درمیان بازیگران سینمای هالیوود دارد و چندین بار نامزد جایزه اسکار، برنده جایزه گلدن گلوب و جوایز دیگر از جشنواره‌های سینمایی معتبر جهان شده‌است. از فیلم‌های پرآوازه‌ای که تام کروز در آن‌ها ایفای نقش کرده‌است می‌توان متولد چهارم ژوئیه، تاپ گان، مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن و جک ریچر را نام برد.

شهرت و محبوبیت تام کروز باعث شده تا همواره در فهرست هنرپیشگان برگزیده در مجلات گوناگون بدرخشد. کروزدر سال ۱۹۹۷ از سوی مجله فیلم امپایر به عنوان یکی از پنج هنرپیشه برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله وی را در فهرست یکصد هنرپیشه جذاب برتر سینما جای داده بود. در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۷ در فهرست پنجاه انسان زیبای هفته‌نامه پیپل قرار گرفت. در سال ۲۰۰۶ از سوی مجله فوربز برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله پرمیر چهاردهمین چهره سرشناس قدرتمند جهان لقب گرفت.