دسته : سلامت
شماره : 13254223796
تاریخ : 17 ارديبهشت 1399
تحقیقات برای ساخت واکسن کرونا در دانشگاه تهران آغاز شد رییس دانشگاه تهران: محققان این دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران مراحل اولیه ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه تهران اعلام کرد: محققان این دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران مراحل اولیه ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران اعلام کرد در دانشگاه تهران تعدادی کارگروه علمی و فناوری در حوزه های مختلف درمان، واکسن، تست و داده کاوی در زمینه کرونا و استفاده از هوش مصنوعی تشکیل شده است.

نیلی ادامه داد: تهیه دارو و واکسن کرونا موضوع پیچیده ای است که تنها یک بخش نمی تواند آن را به نتیجه برساند، اما محققان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مراحل اولیه تحقیقات ساخت آن را آغاز کردند و در تلاش برای به نتیجه رساندن این واکسن هستند.

او ضمن اشاره به بحران اقتصادی که در دوران کرونا و پسا کرونا همه کشورها را در برمی‌گیرد، بیان کرد:  در بحران کرونا و پسا کرونا موضوعات اقتصادی، کسب و کار و آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و اگر به سرعت به آنها رسیدگی نشود، آینده کشور می تواند دچار مخاطره شود. تحلیل های اقتصادی و علوم اجتماعی به دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال و مورد استقبال قرار گرفته است.

کووید_19 ویروسی از خانواده کرونااست که تاکنون هیچ دارو یا واکسنی برای آن یافت نشده است و تاکید همه متخصصان بر پیشگیری است که با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و تقویت سیستم ایمنی بدن میسر می‌شود.