دسته : بین الملل
شماره : 13254223792
تاریخ : 17 ارديبهشت 1399
دستگیری ۲ تروریست آمریکایی در ونزوئلا نیروهای مسلح ونزوئلا دو شهروند آمریکایی را دستگیر کرده‌اند که برای یک شرکت امنیتی مستقر در فلوریدا کار می‌کردند و رئیس این شرکت یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که مسئولیت این تهاجم را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،نیکلاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، مقامات 13 نفر تروریست را روز دوشنبه دستگیر کرده‌اند که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند.

مادرو در این سخنرانی پاسپورت آمریکایی و سایر کارت‌های هویت مهاجمان به نام‌های ایرن بری و لوک دنمن را نشان داد و گفت که آنها اعتراف کرده‌اند با جردن گودرو» کار می‌کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که شرکت امنیتی سیلورکرپ یو اس آ مستقر در فلوریدا را مدیریت می‌کند.

گودرو در گفت وگو با رویترز تایید کرد، سازمان دهنده این نفوذ بوده که با شکست مواجه شده است. او درباره ایرن بری و لوک دنمن گفت:آنها با من کار می‌کردند. آنها آدم‌های من بودند.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که هیچ ارتباطی با این عملیات نداشته‌اند.

مقامات ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بودند هشت تروریست را روز یکشنبه در جریان یک نفوذ ناکام از پای در آورده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا هرگونه نقش آفرینی کشورش در براندازی دولت ونزوئلا را تکذیب کرده و هم‌زمان گفته که پی‌جوی آن هستیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است.