دسته : فناوری
شماره : 13254223758
تاریخ : 15 ارديبهشت 1399
شرکت دانش بنیان ایرانی کولرهای پلیمری هوشمند تولید می‌کند در آینده ای نزدیک محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه صادر خواهد کرد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از شرکت های دانش بنیان ایران موفق به ساخت کولرهای پلیمری هوشمند شده که تا 50 درصد مصرف آب و برق را کاهش می دهند. از مهم ترین ویژگی های این کولرها این است که موتور آن در داخل تولید شده و برای کاهش مصرف برق ، تسمه داخلی کولر حذف شده است. علیرضا پورگمرکی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درمورد محصول تولید شده اظهار داشت:


"خدمات و محصولات شرکت ما با حوزه تولید سیستم های گرمایشی و سرمایشی با استفاده از موتورهای پربازده BLDC می باشد، این نوع محصولات در بازگشت سرمایه به کشور کمک شایانی کرده اند. تولید موتورهای پربازده BLDC برای نخستین بار در ایران صورت گرفته است، این کار از ورود چنین موتورهایی به کشور جلوگیری کرده و ارزبری را کاهش داده است."

 


استفاده از کولرها و فن های پلیمری موجب کاهش 50 درصدی مصرف برق و 30 درصدی مصرف آب در کشور خواهد شد، به علاوه اینکه کولرهای تولیدی این شرکت دانش بنیان در مقایسه با نمونه های خارجی خنکی بیشتری دارند زیرا بدنه این کولرها از پلیمر ساخته شده است.


پورگمرکی در اشاره به این مزیت کولرها عنوان کرد:


"بدنه این کولرها گرما را به خود جذب نمی کند و همین مسئله باعث می شود تا خنکی بیشتری بدهد اما کولرهای قدیمی به دلیل آنکه در معرض آفتاب بوده و گرما را به خود جذب می کردند سرمای مناسب را تولید نکرده و همین باعث از دست رفتن مقادیر زیادی آب و برق می شد. پوشال های بکار رفته در کولرهای آبی قدیمی گرد و غبار زیادی به خود جذب می کردند و باعث ورود آلودگی به خانه ها می شدند، اما در این کولرهای هوشمند پلیمر جایگزین پوشال شده که از ورود آلودگی جلوگیری می کند. در این کولرها از جدیدترین فناوری روز دنیا استفاده شده است، این کولرها به روش آبیاری آبشاری پر می شوند که به کاهش مصرف آب کمک می کند."

 


این شرکت دانش بنیان با تلاش 19 متخصص ایرانی و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به صادرات محصولات خود به عراق شده است و در آینده ای نزدیک محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه صادر خواهد کرد.