دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223742
تاریخ : 14 ارديبهشت 1399
دیوارهای شهر مزین به قدردانی از کادر درمان می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شیوع کرونا در سراسر کره زمین، تهدیدی است جدی علیه جان انسان‌ها. کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط اول مبارزه علیه این ویروس نوظهور، جان بر کف به دفاع از سلامت شهروندان خود برخاستند و باتلاشی بی‌امان و شبانه‌روزی، در حفظ جان جان تک‌تک افراد کوشیدند. این عمل در خور ستایش و تقدیر است و به همین دلیل، سازمان زیباسازی شهر تهران فراخوان دیوارنگاری شهری را برای قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری کرونا منتشر کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این فراخوان آمده؛ درحالی که بسیاری از ما در تلاشیم با حفظ فاصله اجتماعی از مبتلاشدن به بیماری کرونا (covid-۱۹) در امان بمانیم صدها پزشک، پرستار و پرسنل پزشکی در کلینیک، بیمارستان و مراکز مراقبت در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار داشته و با تحمل سختی‌ها و ناملایمات، در تلاش شبانه‌روزی هستند.

این قهرمانان شجاع که آگاهانه و دلسوزانه جان خود را برای نجات جان مردم گذاشته‌اند فرشته نجات جامعه‌اند.

بر همین اساس سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی آثار هنر شهری با هدف تجلیل و سپاس از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و ازخودگذشتگی جامعه سلامت و در راستای ارتقای سیما و منظر شهری و بهره‌مندی از آثار فرهنگی و هنری، فراخوان دیوارنگاری قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری ویروس کرونای جدید را اعلام می‌کند.

از هنرمندان تجسمی دعوت می‌شود تا ایده‌ها و طرح‌های خود را با هدف تجلیل و قدردانی از زحمات و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور در مقابل بیماری ویروس کرونا ، همبستگی و تقویت روحیه بین مردم و کادر درمان و یادآوری تلاش‌ها و فداکاری‌های آنان با موضوع یادشده به این سازمان ارسال کنند.

براساس این گزارش، اثر برگزیده قرار است روی دیوار مجتمع تجاری-اداری آسمان ونک در ضلع شمال غربی میدان ونک جای بگیرد.

ایجاد ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تأکید بر تجلیل از کادر درمانی کشور و قدردانی از تلاش‌های آنان، خلاقیت و نوآوری، دارابودن توصیف، ارجاعات واقعی و بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، ارتباط عناصر کالبدی و الگوهای معماری موجود و ارتباط بصری و محیطی با فضا و محدوده محل و توجه به موقعیت و نوع دیوار، تکنیک در نظرگرفته شده برای اجرای این اثر، رنگ اکریلیک و طرح‌های ارائه شده با امکان و ویژگی اجرا با این تکنیک از ویژگی‌های مورد نیاز برای طرح‌های ارسالی است.

طرح‌ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب یا اجرا شده باشند و ضروری است هنرمندان نقشه و تصاویر دیوار را از لینک مربوطه سازمان زیباسازی شهر تهران به نشانی http://www.zibasazi.ir/fa دانلود و طرح‌های خود را بر روی آنها و از زوایای خواسته شده جانمایی کنند.

مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان روز یکشنبه ۱۸ خردادماه است، ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ایمیل فراخوان به نشانی farakhan.salamat@gmail.com امکان پذیر است.

دبیرخانه این رویداد در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، نبش کوچه شیرودی پلاک ۲، سازمان زیباسازی شهر تهران، طبقه سوم، مدیریت نقاشی دیواری واقع شده و شرکت کنندگان در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۹۶۰۴۴۳۵۷- ۹۶۰۴۴۳۸۰-۹۶۰۴۴۳۷۴-۹۶۰۴۴۳۴۴ تماس حاصل کنند.