دسته : اقتصاد
شماره : 13254223737
تاریخ : 14 ارديبهشت 1399
جایگاه های فروش بنزین در شرایط سخت اقتصادی به گفته رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی، جایگاه داران به دلیل فروش پایین بنزین در شرایط اقتصادی بدی بوده و هیچ نوع حمایتی از آنها نشده است.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که افزایش تردد و بیشتر شدن مصرف بنزین سبب شیوع مجدد ویروس کووید-19خواهد شد، گفت: مردم باید محدودیت‌ها را همچنان رعایت کنند تا از این شرایط عبور کنیم و بهترین راه در این زمینه، کاهش تردد خواهد بود.

رئیسی فرد افزود: با این که برخی از کسب و کارها و مراکز اقتصادی دوباره فعال شده اند اما  تنها ۱۰ درصد به حجم مصرف بنزین اضافه شده و همچنان ۶۰ درصد کاهش مصرف بنزین را نسبت به پیش از شیوع کرونا شاهدیم.

وی گفت: در زمان اوج کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای رفت و آمد،‌ مصرف بنزین تا ۷۰ درصد کاهش داشت ولی حالا با وجود رفع برخی محدودیت‌ها و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، مصرف بنزین افزایش چشمگیری نداشته، نسبت به زمانی که مصرف به حداقل رسیده بود، ‌۱۰ درصد افزایش دارد.

رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه اکنون مصرف بنزین به ۴۰ درصد نسبت به زمان پیش از شیوع کرونا رسیده، افزود: میزان مصرف در روزهای مختلف متفاوت بوده و کاهش مصرف بین ۵۵ تا ۶۵ درصد در نوسان است. باید تاکید کنم اگر چه به علت فروش پایین در مرحله ورشکستگی قرار داریم اما سلامت جامعه را اولویت خود می‌دانیم.

رئیسی فرد گفت: همیشه در ایام ماه مبارک رمضان، بعد از افطار شاهد ترافیک سنگین خیابان‌ها بودیم،‌ اما امسال به دلیل کرونا خیابان‌ها خلوت‌تر است.

وی افزود: هرچند شرایط جایگاه ها به دلیل کاهش فروش سخت شده که این موضوع برای جایگاه‌های بین‌شهری به مراتب بدتر است اما هیچ جایگاه تعطیلی نداشته و بر اساس تعهدات خود همچنان فعال هستند فقط در بدترین حالت به دلیل کاهش فروش تعداد نازل‌ها را کم می‌کنند.

 رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی با بیان این که هیچ نوع کمک و حمایتی به جایگاه ها در خصوص ارائه تسهیلات و حق بیمه و مالیات در نظر گرفته نشده، اظهار داشت: علی رغم همه این ها جایگاه‌داران تمام پروتکل های بهداشتی را اجرا کرده و تجهیزات در چند نوبت ضدعفونی می‌شوند برای همین تا کنون آماری در مورد ابتلای کارگران پمپ‌بنزین‌ها به کرونا اعلام نشده است.

  

 

.