دسته : سلامت
شماره : 13254223722
تاریخ : 13 ارديبهشت 1399
وضعیت اضطراری سلامت جهانی از سوی سازمان جهانی بهداشت تمدید شد سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه 12 اردیبهشت) اعلامیه خود را مبنی بر وضعیت اضطراری سلامت جهانی، تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از شیوع ویروس کووید_19 و مشاهده 98 مورد ابتلا در خارج از مرزهای چین سازمان جهانی بهداشت در تاریخ 30 ژانویه 2020 اعلام "وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در جهان" را کرد.

ازآنجاکه همه‌گیری کووید-۱۹ همچنان در حال رشد است و طبق آمارهای رسمی، تاکنون بیش از ۳.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به یک چهارم میلیون نفر جان باخته‌اند. همچنین، شواهد در شش قاره حاکی از انتقال پایدار ویروس کرونای جدید است، به همین دلیل وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در جهان، از سوی سازمان جهانی بهداشت مجدد تمدید شد.

تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان این که این بیماری نشان داده است حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌های بهداشتی برای مقابله با همه‌گیریِ آن با دشواری مواجه شده‌اند، اعلام کرد: همه این موارد باعث شد تا کارشناسان کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی روند شیوع بیماری و مشاوره در مورد توصیه‌های به‌روز، مجدداً به مشورت بپردازند.

اگرچه مردم چین پس از گذشت چندین هفته از تعطیلی به آرامی شروع به بازگشت به کار می‌کنند اما مشاغل، مدارس و مؤسسات فرهنگی هنوز در بیشتر نقاط جهان تعطیل‌اند. 

کارشناسان علمی و بهداشت عمومی نیز هشدار داده‌اند که بازگشایی رستوران‌ها، سینماها و مراکز تجاری ممکن است به موج دوم شیوع این ویروس منجر شود.

روز گذشته (جمعه) دیدیِر حسین، دبیر کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اعضای این کمیته بیش از ۲۰ توصیه به امید کاهش اختلالات ناشی از بیماری همه‌گیر کووید_19 ارائه کرده‌اند.

این کمیته اعلام کرده کارشناسان همچنان به دنبال حیوانی هستند که به نظر می‌رسد منشا اصلی ویروس کرونا باشد تا واکسن‌ها و روش‌های درمانی بالقوه این بیماری را سریع‌تر به دست آورند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پایان تاکید کرد: ما کشورها را تشویق می‌کنیم تا از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت پیروی کنند و هرچه اطلاعات بیشتری در مورد ویروس به دست می‌آوریم، مرتباً آن‌ها را مرور و به‌روز می‌کنیم.