دسته : سلامت
شماره : 13254223715
تاریخ : 13 ارديبهشت 1399
سلطه 2 ساله کرونا بر جهان تحقیقات و مطالعات پیرامون طول مدت همه‌گیری کووید_19 نشان می‌دهد که این پاندمی تا دو سال تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شیوع کووید_19 در سراسر جهان بزرگترین بحران عصر حاضر است و تمام کشورها در پی یافتن دارویی برای مهار این ویروس نوظهور هستند اما تاکنون هیچ دارویی جهت درمان یا پیشگیری آن به تولیدانبوه نرسیده است و همین امر باعث تداوم پاندمی یا همیه‌گیری کووید_19 خواهد شد. 

تحقیقات و مطالعات پیرامون طول مدت این همه‌گیری نشان می‌دهد که به احتمال زیاد دو سال تداوم می‌یابد.

به گزارش بلومبرگ که روز جمعه با استناد به گزارش گروهی از کارشناسان منتشر شده، همه گیری ویروس کرونا تا دو سال ادامه می‌یابد و تا زمانی که حدود دو سوم جمعیت جهان مصون نمانند کنترل نخواهد شد.

مطابق گزارش مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه مینه‌سوتا، کنترل این ویروس به دلیل عدم توانایی شناسایی آن در افرادی که به نظر نمی‌رسد مریض باشند، دشوارتر است و همین موضوع شیوع آن را رقم می‌زند.

براساس این گزارش، همه گیری کرونا ویروس جدید به احتمال زیاد در موج‌های دیگری ادامه دارد که می‌تواند فراتر از سال ۲۰۲۲  نیز باشد.

تاکنون هیچ راه موثری برای جلوگیری از ابتلا به کووید_19 مشخص نشده است و تاکید متخصصات همچنان بر رعایت اصول بهداشت فردی به ویژه بهداشت دست‌ها، رعایت اصول بهداشت اجتماعی و پیروی از قواعد فاصله‌گذاری فیزیکی است.