دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223700
تاریخ : 12 ارديبهشت 1399
مستر کلاس های کیارستمی برای اولین در اختیار عموم قرار می گیرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه مرکز هنری «واکر» مسترکلاس‌های خود را با حضور بزرگان سینما از جمله عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران در اختیار عموم مردم قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شیوع ویروس کووید_19 موجب شد تا کلیه فعالیت‌هایی که مستلزم تجمع افراد است، تعطیل شود. این تعطیلی‌ها که زمان دقیق لغو آن مشخص نیست، شامل کلاس‌های درس در سطوح مختلف است. 

ازآنجاکه در دوران فاصله‌گذاری فیزیکی اوقات فراغت افراد بیش از پیش شده است، برخی از شرکت‌های فرهنگی خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار دادند تا امور فرهنگی و آموزشی حتی در شرایط قرنطینه تعطیل نشود.

مرکز هنری واکر واقع در مینیاپولیس که میزبان برگزاری مسترکلاس‌هایی با حضور بزرگان سینما از سال ۱۹۹۰ بوده است، به دلیل ویروس کرونا به سراغ آرشیوهایش رفت تا این گنجینه را در اختیار عموم قرار دهد.

آرشیو این مسترکلاس‌ها که پیش از این هرگز دیده نشده‌اند، شامل کلاس‌هایی با حضور عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران، انیس واردا فیلمساز فقید فرانسوی، اسپایک لی کارگردان آمریکایی، ورنر هرتسوگ با حضور راجر ایبرت منتقد فقید سینما، جین کمپیون و جیم جارموش است.

گفت‌وگوی تازه‌ای با بونگ جون‌هو کارگردان کره‌ای تنها چند روز پس از آنکه با فیلم انگل در اسکار تاریخ‌ساز شد و نیز گفت‌وگوهایی با لئوس کاراکس، آپیتاچپونگ ویراستاکول، استن برکج و چهره‌های برجسته دیگر نیز در این مجموعه موجود است.

این مجموعه برای آن‌هایی که به دنبال بهترین آموزش فیلم‌سازی از سوی شماری از برترین فیلم‌سازان معاصر هستند، بهترین مرجع به شمار می‌رود و همچنین فایل صوتی مربوط به عباس کیارستمی شامل گفت‌وگوی او با ریچارد پنا برنامه ساز آمریکایی در مستر کلاس و یک ساعت و ۲۷ دقیقه تنظیم شده است که این کارگردان ایرانی ابتدا به زبان انگلیسی صحبت کرده و گفته است ترجیح می‌دهد فارسی صحبت کند و سخنان او به انگلیسی ترجمه شود.