دسته : فناوری
شماره : 13254223695
تاریخ : 12 ارديبهشت 1399
بانک ها و موسسات مالی هدف حمله بدافزار جدید کشورهای آلمان، انگلستان، ایتالیا و فرانسه بیشترین خسارت را از فعالیت این بدافزار دیده اند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، موسسه امنیتی ناکترنوس در تازه ترین بررسی های خود متوجه یک بدافزار ایون بات شده که از ماه مارس آغاز بکار کرده و در قالب یک تروجان برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران تلاش می کند. این تروجان بعد از سرقت اطلاعات مالی کاربران به جاسوسی از آنها برای دسترسی به داده های بیشتر تلاش می کند، این بدافزار تاکنون بیش از 200 برنامه و اپلیکیشن مالی و ارز دیجیتال را هدف قرار داده است که توسط موسسات و شرکت هایی مانند پی پال، کاپیتان وان، بارکلیز، کوین بینس، ترانسقر وایز و ریولت اداره می شوند.


بدافزار ایون بات به سیستم های بانکی و مالی مختلفی در آمریکا و اروپا حمله کرده است، البته تاکنون اطلاعات دقیقی از میزان خسارت وارد شده به علت این حملات برآورد نشده است.

 


بدافزار یاد شده که هنوز فعال می باشد در سه نسخه متفاوت منتشر شده و نگرانی هایی مبنی بر اینکه فایل نصب آن به صورت مخفیفانه در برخی از برنامه های عرضه شده در پلی استور گوگل موجود باشد وجود دارد. کشورهای آلمان، انگلستان، ایتالیا و فرانسه بیشترین خسارت را از فعالیت این بدافزار دیده اند.