دسته : فناوری
شماره : 13254223685
تاریخ : 12 ارديبهشت 1399
نیمی از مردم آمریکا نسبت به استفاده از اپلیکیشن های مقابله با کرونا بی اعتماد هستند بیش از 50 درصد آمریکایی ها حاضر به استفاده از اپلیکیشن های ردگیری موقعیت جغرافیایی خود نیستند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از آرس تکنیکا، هرچند مردم آمریکا به موسسات درمانی و بهداشتی در مجموع اعتماد دارند اما نسبت به شرکت های فناوری که اطلاعات خود را برای جلوگیری از گسترش کرونا در اختیار آنها قرار می دهند بی اعتماد هستند.


با شیوع کرونا بیشتر کشورهای جهان از اپلیکیشن های تلفن همراه جهت نظارت بر کاربران استفاده می کنند تا مشخص شود افراد مبتلا به کرونا روزانه در چه محل هایی حضور پیدا می کنند و با چه کسانی در ارتباط هستند. دانشگاه مریلند و واشنگتن تحقیق مشترک را انجام داده اند که نشان می دهد بیش از 50 درصد آمریکایی ها حاضر به استفاده از اپلیکیشن های ردگیری موقعیت جغرافیایی خود نیستند، اما 50 درصد دیگر مشکلی در این مورد ندارند و از آنها استفاده می کنند. همچنین 57 درصد از چاسخ دهندگان اعلام کردند که به سازمان های درمانی و بهداشتی اعتماد دارند اما 43 درصد دیگر حاضر به اعتماد کردن نیستند.

 


این درحالی است که سیاست های ردگیری دیجیتال برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا تنها زمانی کاربرد دارد که حداقل 60 درصد مردم از برنامه های ردگیری موقعیت مکانی استفاده کنند، اما در حال حاضر در آمریکا به این صورت نیست و نمی توان به کارآمد بودن این روش امید داشت.