دسته : اجتماعی
شماره : 13254223682
تاریخ : 11 ارديبهشت 1399
اعلام زمان احتمالی تعدیل محدودیت ها از سوی رئیس جمهور رئیس جمهور گفت: براساس گزارش مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی و شاخص‌های تعیین شده، شهرستان‌های سفید به زودی معرفی شده و نحوه شروع دوباره فعالیت مشاغل، کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کلی تعدیل محدودیت‌ها، اعلام خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله کرونا، گفت:                   همکاری خوب مردم با مسئولین و جدی گرفتن هشدارها و توصیه‌های بهداشتی سبب شده تا در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها آرامش نسبی بوجود آمده و وضعیت این شهرها سفید شود.

وی افزود: گزارش وزارت بهداشت نشان می‌دهد، در شهرهایی که وضعیت زرد و نزدیک به سفید دارند،  مردم بیشتر از۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند. این افتخار بزرگی است که مردم ایران هوشمندانه و قاعده‌مند رفتار کرده اند و نشان می‌دهد به مسئولان پزشکی کشور اعتماد داشته و میان مردم و نظام رابطه خوب و قوی وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: همراهی مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی، گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی،  شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت و قرنطینه‌سازی مبتلایان، موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده تا کادر درمانی و پزشکان امکان بیشتری برای مراقبت از بیماران بستری داشته باشند.

حسن روحانی با تاکید بر افتخارآمیز بودن تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی برای ساخت اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله کیت تشخیص، ماسک، دستگاه تنفس مصنوعی و دستکش، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اقداماتی در جهت ساخت واکسن و داروی این بیماری انجام داده اند که امیدواریم به نتیجه برسند.

وی با اشاره به تقسیم شهرها و استان‌ها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، گفت: امیدواریم فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به موقع توسط مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه، سبب افزایش تبدیل نقاط قرمز به مناطق زرد و سپس به مناطق سفید شود.

رئیس جمهوری اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلا، بستری، ترخیص و فوت بیماران، آمار خروج شهرها از وضعیت قرمز به زرد و سپس به سفید را نیز اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین رقم برسد. باید تاکید کنم، تقسیم‌بندی‌ شهرها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند زیرا در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، شرایط بهتری برای بازگشایی هوشمند مراکز و فعالیت‌ها به وجود خواهد آمد.

روحانی افزود: براساس گزارش مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی، نام شهرستان‌هایی که براساس شاخص‌های تعیین شده در وضعیت سفید قرار دارند به زودی اعلام شده و نحوه شروع دوباره فعالیت مشاغل، کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کلی تعدیل محدودیت‌ها، اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط در خصوص مشاغل پر رفت و آمد و پرتجمع در شهرهای سفید تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد. امیدواریم ظرف دو هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت، مشاغل و مراکز پررفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم، بازگشایی کنیم.