دسته : بین الملل
شماره : 13254223668
تاریخ : 11 ارديبهشت 1399
قربانیان کرونا در آمریکا به ۶۰,۴۹۵ نفر رسید در حالیکه شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۶۰ هزار و ۴۹۵ نفر رسیده است؛ قریب به یک میلیون و ۵۰ هزار آمریکایی هم به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،وبگاه وُرلد میترز که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را اعلام می‌کند، درباره آمریکا نوشت: شمار قربانیان ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آمریکا به ۶۰ هزار و ۴۹۵ نفر افزایش یافت.

بر اساس اعلام این وبگاه، آخرین شمار مبتلایان به این ویروس نیز یک میلیون و ۴۸ هزار و ۸۳۴ نفر است.

گفتنی است، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در مصاحبه با اِم‌اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: بیش از ۵۰ هزار آمریکایی کشته شدند زیرا سنا در برکناری ترامپ از قدرت در جریان استیضاح ماه فوریه شکست خورد. در ۹ ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم؛ اما نمی‌دانیم ترامپ در ماه‌های پیش رو تا چه اندازه ویرانی به وجود خواهد آورد. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار آمریکایی به دلیل بی کفایتی وی جان خود را از دست دادند.

در همین رابطه، روزنامه وال استریت ژورنال هم در روزهای گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری «آلکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور به اتهام سو مدیریت در مراحل آغازین بحران کرونا است.

این در حالی است که وال استریت ژورنال به نقل از ۶ منبع آگاه می‌گوید نارضایتی از عملکرد ایزار رو به گسترش است؛ حال آنکه کاخ سفید در میانه بحرانی که جان بیش از ۵۳ هزار آمریکایی را گرفته، تمایلی به تغییر کابینه دولت ندارد.

رسانه «پالیتیکو» نیز نه تنها احتمال برکناری ایزار را منتفی نمی‌داند، بلکه لیستی از جانشینان احتمالی را نیز تهیه کرده است.

چنانچه این شایعات صحت داشته باشد، شاید بتوان گفت رئیس‌جمهوری آمریکا با قربانی کردن ایزار به دنبال خلاصی از اتهام بی‌مسئولیتی و عدم پاسخگویی مناسب به بحران کرونا است.