دسته : فناوری
شماره : 13254223664
تاریخ : 11 ارديبهشت 1399
سیارک غول پیکر بالاخره از کنار زمین عبور کرد؛ نابودی زمین شاید سال 2079! اندازه گیری هایی که با کمک رادار صورت می گیرد به محققین این امکان را می دهد تا مکان دقیق سیارک در آینده، مانند نزدیک ترین فاصله به زمین را پیش بینی کنند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سیارک غول پیکری که در بسیاری از رسانه ها به عنوان نابودگر زمین نام برده می شد بالاخره روز گذشته از کنار زمین عبور کرد. این سیارک که 30578 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت از فاصله 6.3 میلیون کیلومتری زمین(16 برابر فاصله زمین تا ماه) که نزدیکترین فاصله یک سیارک به زمین می باشد از کنار ما عبور کرد. این سیارک با نام OR2 1998(52768) شناخته می شود، درحالی که این سیارک در دسته اجسام خطرناک احتمالی قرار گرفته بود اما بدون خطر از کنار زمین عبور کرد.


اخترشناس دانشگاه ملی استرالیا، دکتر "برد تاکر" در مورد این جسم فضایی گفته بود:


"این سیارک به هیچ عنوانی تهدیدی برای زمین نمی باشد و به آن برخورد نمی کند، بنابراین فاجعه ای در کنار نخواهد بود. هرچند این سیارک بزرگ است ولی به بزرگی سیارکی که باعث نابودی دایناسورها شد نیست. سیارک هایی که قطرشان بیش از 150 متر بوده و از 8 کیلومتری زمین عبور می کنند در دسته اجسام پرخطر قرار می گیرند."


اخترشناس دیگری که این جسم را زیر نظر داشته است می گوید با مطالعه بیشتر درباره ان می توان" تکنولوژی های ازبین برنده خطر برخورد" را بهبود بخشید. با این وجود دیگر سیارکی در بخش اجسام پرخطر قرار ندارد، این اخترشناس معتقد است که ویژگی های کوچک مقیاس توپوگرافیک مانند تپه ها و دره ها مه در بخش پشتی این جسم فضایی قرار دارند از دیدگاه علمی شگفت انگیز می باشند. باوجئ عبور این سیارک از کنار زمین، اخترشناسان و دانشمندان آن را زیر نظر خواهند داشت تا 59 سال دیگر دوباره از کنار زمین عبور کند.


اندازه گیری هایی که با کمک رادار صورت می گیرد به محققین این امکان را می دهد تا مکان دقیق سیارک در آینده، مانند نزدیک ترین فاصله به زمین را پیش بینی کنند. این سیارک در سال 2079 بار دیگر از کنار زمین عبور خواهد کرد و البته اینبار با فاصله ای 3.5 برابر کمتر از میزان کنونی خود عبور می کند.