دسته : اجتماعی
شماره : 13254223645
تاریخ : 10 ارديبهشت 1399
تحویل ۲۰ هزار و ۷۹۰ معلم تا مهر امسال به آموزش و پرورش رئیس دانشگاه فرهنگیان، از تحویل ۲۰ هزار و ۷۹۰ معلم تا مهر امسال به آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد ۸ هزار و ۷۴۰ نفر دانشجو معلم ورودی سال ۱۳۹۵ هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، حسین خنیفر در نشست مجازی این دانشگاه با حضور معاونان و روسای پردیس سراسر کشور در مکان سالن شهید چمران، با اشاره به بحران کنونی حاکم بر جهان، دوران سازگاری با کرونا را به عنوان شعار زندگی در عصر حاضر یاد کرد و گفت: با توجه به مشخص نبودن زمان رفع این ویروس، باید با تمام توان و قوا همه اعتبار خود را در میدانی که کم تر از میدان جهاد نیست به نمایش گذاشت.

خنیفر، با تاکید بر عدم تک روی در فعالیت‌های دانشگاه، پاسخگویی مناسب و به موقع به مخاطب را مهم اعلام کرد و افزود: با تمهیدات از قبل پیش بینی شده و آموزش‌های ترکیبی و مجازی دانشگاه، همچنین تلاش‌های طاقت فرسای معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دیگر معاونت‌های دانشگاه شاهد پیشبرد امور آموزشی این دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از تحویل ۲۰ هزار و ۷۹۰ معلم تا مهر امسال به آموزش و پرورش خبر داد و یادآور شد: ۸ هزار و ۷۴۰ نفر دانشجو معلم ورودی سال ۱۳۹۵ هستند.

وی، از ارسال اسامی ۱۲ هزار و ۵۰ نفر مهارت آموز ماده ۲۸ به استان ها سخن گفت و اشاره کرد: این تعداد مهارت آموز باید سه پودمان آموزشی طراحی شده از سوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی را سپری کنند.

خنیفر، خطاب به مدیران استانی با تاکید بر اجرای به موقع برنامه‌ها در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب دانشگاه و محدوده اختیارات قانونی و توجه بیش از پیش به کیفیت امور در بحران کنونی اشاره کرد: آموزش، آزمون بزرگ همه ما به شمار می‌رود. به محض شروع آموزش‌های مجازی با استفاده از مواد درسی موجود باید نسبت به آموزش مهارت آموزان اقدام کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پودمان‌های تعریف شده مهارت‌آموزان را شامل دروس نظری، نظری – عملی و دروس کارآموزی و عملی برشمرد و افزود: پانزده اردیبهشت ماه تا پایان خرداد، پانزده تیر ماه تا پایان مرداد و اول مهرماه تا پانزدهم آذرماه زمان‌های پیش بینی شده برای گذران پودمان‌های در نظر گرفته شده مهارت‌آموزان ماده ۲۸ است.

خنیفر، جرات و مهارت مقام عالی وزارت آموزش و پرورش را در راه‌اندازی شبکه شاد ستودنی خواند و گفت: فعالیت و پیگیری مستمر وزیر آموزش و پرورش در راستای توسعه این شبکه آموزشی قابل تقدیر است.

وی، در ادامه بهره گیری مدیران و مسئولان استان را از ظرفیت شبکه شاد و مراکز سیمای استانی به نفع دانشجو معلم و دانشگاه لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: ستاد مرکزی دانشگاه حامی و پشتیبان برنامه‌ها و اقدامات مفید و اثرگذار استان به نفع دانشجو معلم است.

رئیس دانشگاه، از مدیران مراکز و پردیس‌های استان خواست در اسرع وقت گزیده‌ای از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده خود را در خصوص آموزش‌های دانشجویان پیوسته استان در بحران موجود برای تسریع در انجام امور به ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان ارسال کنند.

خنیفر اشراف داشتن به امور، جهادگر بودن و اقدام عرصه‌ای کردن را از ویژگی‌های برجسته مدیر موفق ذکر کرد و گفت: مدیر به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند. باید با به همراه داشتن برنامه و به کارگیری به موقع همه عوامل، کارنامه خود را پر بار کند. در غیر این صورت ماندن و درجا زدن در سرزمین سوخته آرزوهاست.