دسته : ورزشی
شماره : 13254223624
تاریخ : 9 ارديبهشت 1399
تنها بازیکن تاریخ فوتبال ایران که مقابل مارادونا و درکنار پله بازی کرد! بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران وی را بهترین دفاع چپ تاریخ تیم ملی دانسته اند


بسیاری از کارشناسان و خبرگان فوتبال بر این باور هستند که لقب بهترین بازیکن تاریخ تنها شایسته "دیگو مارادونا" و "پله" می باشد، از این رو برخی از پیشکسوتان فوتبال جهان همبازی شدن یا بازی در مقابل این دو اسطوره را افتخار بزرگی برای خود می دانند. جالب است بدانید که در طول تاریخ فوتبال ایران تنها یک بازیکن مقابل مارادونا بازی کرده است و اتفاقا هم تیمی پله هم بوده، "آندرانیک اسکندریان" مدافع چپ سابق تیم ملی ایران که در دهه 80 برابر اعجوبه آرژانتینی به میدان رفت.


اسکندریان که در جام جهانی 1978 برای تیم ملی ایران به میدان رفت، پس از این تورنمنت به تیم کاسموس نیویورک در لیگ آمریکا پیوست. وی در خرداد ماه سال 1363 در دیداری دوستانه مقابل بارسلونا که دیگو مارادونا در آن عضویت داشت بازی کرد، این دیدار با نتایجه 5 بر 3 به سود تیم کاسموس به پایان رسید و جدال روی توپ اسکندریان با مارادونا یکی از تصاویر ماندگار بازی بود.

 


آندرانیک اسکندریان در 9 دی 1330 در تهران به دنیا آمد، او جزو نفرات تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین بود. اسکندریان به همراه ایرج دانایی فرد نخستین بازیکنان ایران بودند که به تیم منتخب جهان دعوت شدند، همچنین وی به همراه پاشازاده تنها مدافعین تاریخ فوتبال ایران هستند که جزو تیم منتخب جهان قرار گرفتند. اسکندریان پس از بازی برای تیم منتخب جهان به تیم کاسموس نیویورک که تیم آن روزهای اسطوره فوتبال برزیل پیوست. او برای بازی های خداحافظی پله بارها به کشورهای مختلف جهان سفر کرد، او در ایران برای تاج به میدان رفت و قهرمانی هایی را نیز به دست آورد. بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران وی را بهترین دفاع چپ تاریخ تیم ملی دانسته اند.