دسته : اجتماعی
شماره : 13254223620
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
افزایش 12 درصدی کشفیات مواد مخدر بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، مجموع کشفیات مواد مخدر در بازه زمانی ۳۰ فروردین تا پنجم اردیبهشت، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در حدود 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل این ستاد از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۳۰ فروردین تا پنجم اردیبهشت امسال خبر داد.

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۲۰ هزار و ۴۹۸ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۲۲۱کیلوگرم) حدود ۱۲درصد افزایش داشته که از این مقدار، ۱۷ هزار و ۱۶۵ کیلوگرم مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۴ درصد از مجموع کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد افزود: 16 درصد باقی مانده از مواد کشف شده را ۲۳۳۰ کیلوگرم حشیش، ۴۷۵ کیلوگرم هروئین، ۳۵ کیلوگرم گراس، ۳۸۰ کیلوگرم شیشه، ۱۰ کیلو مرفین و ۱۰3 کیلوگرم سایر مواد تشکیل می دهند.

اصلانی ادامه داد: در هفته اخیر مجموعاً ۴۰۰۷ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۱۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۸۳۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که  ۴1 نفر از دستگیر شدگان از اتباع بیگانه هستند.

وی با تاکید بر این که بیشتر از ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، افزود: بیشترین حجم کشفیات با ۴۵۵۲ کیلوگرم مربوط به استان خراسان جنوبی است که معادل ۲۲ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۳۷۸ کیلوگرم، کرمان با ۳۱۸۵ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۰۸۵ کیلوگرم، یزد با ۱۵۴۶ کیلوگرم، تهران با ۹۸۲ کیلوگرم و فارس با ۹۳۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی بوده و باید تصریح کنم که سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد است.

معاون دبیرکل ستاد افزود: طی این مدت ۱۴ دستگاه خودرو و ۲ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.