دسته : اقتصاد
شماره : 13254223619
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سال ۹۹ معاون اشتغال کمیته امداد، از ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۱ درصد مشاغل کشور در امداد ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حجت الله عبدالملکی، روز دوشنبه در نشست خبری در مورد آمار اشتغال مدد جویان، افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد شد که براین اساس ۴۱ درصد کل مشاغل کشور در امداد بود.

وی تاکید کرد: برنامه سال ۹۹ نیز ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد است.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: سال گذشته ۴۷۱۰ میلیارد تسهیلات اشتغال پرداخت شد و امسال نیز برنامه پرداخت ۶۲۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به مدد جویان را داریم.

عبدالملکی ادامه داد: ۲۵ میلیون اقلام بهداشتی توسط طرح‌های اشتغال کمیته امداد تولید شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی و خانواده‌های مددجویان قرار گرفته است.

به گفته وی، روزانه ۶۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود.

عبدالملکی افزود: سال گذشته از ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال، ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی، ۳۲۵ میلیارد تومان منابع صندوق قرض‌الحسنه، ۱۳۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی و ۲۱۱ میلیارد تومان از سایر منابع استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال برنامه‌های متعددی دارد، گفت: پرداخت تسهیلات یکی از ۷ آیتم کمیته امداد در حوزه اشتغال است و در واقع نظارت‌های مستمری بر اشتغال‌های ایجاد شده از سوی مددجویان و نیازمندان انجام می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۲۳۰ هزار فقره مشاوره در حوزه اشتغال انجام شده است، افزود: همچنین ۱۵۲ هزار مورد آموزش نیز در این حوزه انجام شده است.

به گفته وی، در حوزه دامداری نیز اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد صورت گرفته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در سال قبل ۲۴ هزار فرصت شغلی از طریق کارآفرینان ایجاد شد، افزود: بنا داریم در سال جاری این عدد را به ۱۰۰ هزار اشتغال برسانیم.