دسته : اقتصاد
شماره : 13254223614
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
انجام بازرسی برای جلوگیری از کمبود یا افزایش قیمت کالاهای ضروری بر اساس مصوبات ستاد کارگروه تنظیم بازار و تصمیم‌گیری‌های انجام شده، اولویت‌های بازرسی برای بازرسان سازمانهای صمت در هفته اول ویژه ماه مبارک رمضان توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از شاتا، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با اعلام این که از طرف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اولویت‌های بازرسی برای بازرسان سازمان های صمت در هفته اول ماه مبارک رمضان تعیین شده، به تشریح جزئیات اولویت‌های بازرسی از بازار کالاهای اساسی در هفته اول ماه مبارک رمضان پرداخت.

 سیدجواد احمدی گفت: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار و به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت به ویژه اقلام ضروری و پرمصرف به ویژه در ماه مبارک رمضان، کارگروه تنظیم بازار در هفته منتهی به دهم اردیبهشت ماه سال جاری خرما ، برنج ، تخم مرغ، شکر و اقلام دامی را بعنوان کالا و اقلام ضروری و در اولویت بازرسی قرار داد.  

وی ضمن اشاره به شرایط خاص کشور به لحاظ شیوع کرونا، افزود: با توزیع بیش از ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان و برنامه های دولت برای ذخیره سازی اقلام و کالا، مشکلی درخصوص کمبود کالا و اقلام ضروری نخواهیم داشت.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت به تدابیر ویژه سازمان حمایت برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و افزود:

کنترل بازار و افزایش سطح رضایتمندی عمومی از اهداف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است بر همین اساس بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانها و بازرسان و ناظرین اصناف با تشدید فعالیتها و برپایی گشتهای مشترک ، کالاهای اولویت دار ، اساسی و مایحتاج عمومی دراین ماه شامل خرما ، برنج ، تخم مرغ، شکر و نیز اقلام دامی را مورد بازرسی مضاعف قرار خواهند داد البته سایرکالاهای مصرفی مردم نیز مورد بازرسی قرار داشته و فراموش نخواهند شد.   

احمدی با تاکید بر این که ستاد تنظیم بازار تمهیدات گسترده‌ای برای تأمین کالا از محل ذخایر، در نظر گرفته و نحوه اقدام و برنامه‌ریزی در این خصوص طی بخشنامه‌هایی به استان‌ها ابلاغ شده، خاطرنشان کرد:

در همین راستا عرضه ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت حداکثر ۸ هزار تومان، و به همین میزان شکر با قیمت حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری و عرضه می‌شود.

در همین راستا نیز هماهنگی خوبی با شبکه‌های توزیع، اصناف، فروشگاههای بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح صورت گرفته تا این کالاها بدون هیچ مشکل و با قیمت مناسب به دست مردم برسند.

معاون بازرسی و رسیدگی به خدمات سازمان حمایت، با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید الکل بیان کرد :

حداکثر نرخ فروش الکل اتانول 96 درصد به میزان هر لیتر معادل 170 هزار ریال تعیین شده و واحدهای منتخب تولیدکننده محصولات ضدعفونی کننده و کلیه شرکتهای پخش، فروشگاههای زنجیره ای و داروخانه ها نیز مکلف به فروش محصولات ضدعفونی کننده با نرخ تکلیفی می باشند.

وی در خاتمه ضمن توصیه به بنگاه‌های اقتصادی سراسر کشور برای رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، آمادگی این سازمان جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن 124 را اعلام و تاکید کرد :

بازرسان مجری این طرح در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام خواهند کرد.