دسته : اجتماعی
شماره : 13254223607
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
آمار جهانی مبتلایان به ویروس کووید-19 در مرز 3 میلیون نفر تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 که در 210 کشور جهان شیوع یافته، در حال افزایش بوده و در حال رسیدن به مرز 3 میلیون نفر است.

 
 
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، آمار جهانی مبتلایان به ویروس کووید-19 هم‌چنان رو به افزایش بوده و در حال رسیدن به مرز 3 میلیون نفر است.
بر اساس گزارش ورلداُمتر تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به دو میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۵۲ رسیده که از این تعداد ۲۰۷ هزار و هشت تن جان باخته و ۸۸۱ هزار و ۵۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر آماررسمی کشورهای ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان، بالاترین رقم مبتلایان به این بیماری را دارند که آمریکا همچنان با اختلاف فاحشی از سایر کشورها ( در حدود یک سوم مبتلایان ) دارای بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان است.
مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را دارند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
 
1- ایالات متحده ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ مبتلا، ۵۵ هزار و ۴۱۵ قربانی
 
2- اسپانیا ۲۲۶ هزار و ۶۲۹ مبتلا، ۲۳ هزار و ۱۹۰ قربانی
 
3- ایتالیا ۱۹۷ هزار و ۶۷۵ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۴۴ قربانی
 
4- فرانسه ۱۶۲ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۲۲ هزار و ۸۵۶ قربانی
 
 5- آلمان ۱۵۷ هزار و ۷۷۰ مبتلا، ۵۹۷۶ قربانی
 
6- انگلیس ۱۵۲ هزار و ۸۴۰ مبتلا، ۲۰ هزار و ۷۳۲ قربانی
 
7- ترکیه ۱۱۰ هزار و ۱۳۰ مبتلا، ۲۸۰۵ قربانی
 
8- ایران ۹۰ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ۵۷۱۰ قربانی
 
9- چین ۸۲ هزار و ۸۳۰ مبتلا، ۴۶۳۳ قربانی
 
10- روسیه ۸۰ هزار و ۹۴۹ مبتلا، ۷۴۷ قربانی
 
بنابراین گزارش، سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری درآنها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته، شامل برزیل با ۶۳ هزار و ۱۰۰ مبتلا، کانادا با ۴۶ هزار و ۸۹۵ مبتلا، بلژیک با ۴۶ هزار و ۱۳۴ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، سوئیس، هند، پرو، پرتغال و اکوادور هستند.