دسته : اجتماعی
شماره : 13254223601
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
آغاز الکترونیکی شدن دادرسی‌ها در دادگستری تهران با هدف توسعه دادرسی های الکترونیکی، کار گروه اجرای سامانه های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با دستور محمد جواد حشمتی مهذب رییس دادگستری استان تهران و در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی های الکترونیکی،  کار گروه اجرای سامانه های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

رییس کل دادگستری استان تهران در این زمینه بیان داشت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی های الکترونیکی غیر حضوری و همچنین اجرای برنامه های راهبردی قوه قضائیه معاونت برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری برای راه اندازی سامانه الکترونیکی از جمله ویدئو کنفرانس در مجتمع های قضایی و زندان های استان ماموریت یافت تا در این حوزه پیگیری و اقدام لازم مبذول دارند.

حشمتی مهذب خاطر نشان کرد: صرفه جویی در هزینه ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش نرخ رسیدگی در سطح استان تهران و جلوگیری از نیاز به اعزام زندانی با توجه به مخاطرات و مشکلات فراوانی که دارد از مزایا و قابلیت های بهره مندی از این فناوری محسوب می شود که قابل چشم پوشی نبوده و در آینده بسیار نزدیک به مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.