دسته : سلامت
شماره : 13254223600
تاریخ : 8 ارديبهشت 1399
واکسن کرونای چینی تا سپتامبر ساخته می شود واکسن ساخت چین برای جلوگیری از کووید 19 ممکن است تا سپتامبر برای استفاده اضطراری آماده باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از همه‌گیر شدن بیماری که عامل آن ویروس کووید 19 است، محققان از سراسر دنیا در پی یافتن دارو یا واکسنی برای کنترل و مهار این ویروس شدند. بسیاری از این داروها در فاز دوم آزمایش بالینی هستند و انتظار می‌رود که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند. 

کشور چین نیز اقدام به یافتن دارو یا واکسن این بیماری کرده است و با توجه به نتایج تحقیقات و برآوردهای زمانی احتمال داده که این واکسن برای مصارف ضروری تا سپتامبر آماده می‌شود.

گائو فو، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) در مورد این زمانبندی گفت: ممکن است یک واکسن ضد کرونا تا سپتامبر آماده استفاده اضطراری باشد.

یک گروه تحقیقاتی به رهبری چین به تازگی در یک مطالعه اعلام کرده است که واکسن‌های غیر فعال ساخته شده توسط آنها برای کووید 19 بر روی ماکاک‌ها و سایر گزینه‌های غیر انسانی مانند موش‌ها مؤثر و ایمن هستند.

محققان شرکت Sinovac Biotech (یک شرکت خصوصی چینی) دو دوز مختلف از واکسن کووید ۱۹ را به ۸ میمون ماکاک دادند. ۳ هفته بعد ویروس SARS-CoV-۲ به ریه میمون‌ها منتقل شد اما در بدن هیچکدام عفونت وسیع رصد نشد.

گائو با بیان اینکه از این واکسن روی جمعیت سالم استفاده خواهد شد، ادامه داد: همیشه برای ایجاد واکسن یا داروی خاص زمان لازم است، ما باید اطمینان حاصل کنیم که واکسنی که تولید می‌کنیم ایمن و کارآمد است و واقعاً برای مردم جواب می‌دهد.

 ازآنجاکه تاکنون هیچ دارو یا واکسنی برای مهار کووید 19 معرفی نشده است، لذا از افراد خواسته می‌شود برای حفظ سلامتی خود و دیگران همچنان فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کرده و با پیروی از اصول بهداشت و فردی و اجتماعی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.