دسته : سلامت
شماره : 13254223591
تاریخ : 7 ارديبهشت 1399
بسیاری از ناقلان کرونا هیچ یک از علائم بالینی را ندارند نتایج مطالعات متعددی حاکی از آن است که کروناویروس در بسیاری از افراد آلوده بدون علائم است و این امید وجود دارد که بیماری کووید-۱۹ از آنچه تصور می‌شود، کمتر کشنده باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، علائم بالینی ابتلا به کووید_19 در افراد مختلف متفاوت است. ازآنجاکه که ویروس جدید کرونا یک ویروس ناشناخته است و دانسته‌ها محققان در مورد آن بسیار اندک، تنها برخی از علائم ابتلا به این ویروس تاکنون مشخص شده که آن‌هم در همه افراد ظهور پیدا نمی‌کند و دامنه شدت آن بسیار وسیع است؛ به طوریکه در برخی افراد مبتلا که ناقل نیز هستند، هیچ علائم بالینی دیده نمی‌شود.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا می‌گویند: اگرچه دانستن این مطلب درباره بیماری کووید-۱۹ امیدوارکننده است اما این نگرانی را نیز به دنبال دارد که نمی‌توان افراد آلوده در محیط اطراف را شناسایی کرد. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری در مورد عادی شدن روند زندگی و بازگشایی مدارس و محیط های کاری سخت می‌شود.

طی هفته گذشته مواردی از ناقلان خاموش بیماری کووید-۱۹ در آسایشگاه افراد بی‌خانمان در شهر بوستونِ آمریکا، یک زن باردار در بیمارستان نیویورک و مواردی دیگر در چندین کشور اروپایی و ایالت کالیفرنیا گزارش شد.

به گفته رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، در حدود ۲۵ درصد از افراد آلوده به کروناویروس علائمی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان بر اساس موارد تایید شده ابتلا به این بیماری اظهار داشته‌اند که ویروس کرونا با علائم خفیف مشابه با آنفلوآنزا همراه است. اکنون شواهدی قابل توجهی بدست آمده که نشان می‌دهد در تعداد زیادی از افراد آلوده علائمی از بیماری مشاهده نمی‌شود.

به همین دلیل، در خانه ماندن همچنان یک گزینه مناسب برای جلوگیری از شیوع این ویروس است و درصورتیکه اجبار به حضور در اجتماعات، رعایت اصول بهداشت فردی به ویژه بهداشت دست‌ها و بهداشت اجتماعی و حفظ فاصله ایمن از دیگران، بسیار ضروری است.