دسته : بین الملل
شماره : 13254223575
تاریخ : 6 ارديبهشت 1399
آخرین تحرکات داعش در عراق یک مقام محلی در استان الانبار گفت که تروریستهای داعش در مناطق بیابانی و مرزی استان الانبار تحت حمایت امریکا فعالیت میکنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،یک مقام محلی در استان الانبار گفت که تروریستهای داعش در مناطق بیابانی و مرزی استان الانبار تحت حمایت امریکا فعالیت میکنند.

به نوشته وبگاه المعلومه، داعشیان در مناطقی ازادانه فعالیت میکنند که در تسلط امریکا قرار دارد و امریکایی ‌ها تمامی نیاز های داعش را در این مناطق تامین میکنند.

وبگاه المعلومه همچنین گزارش کرد، تحرکات امریکایی ‌ها با هدف انتقال تعداد بسیاری از عناصر داعش از سوریه به عراق صورت میگیرد تا اگر دولت عراق در اینده به خواسته‌ های دولت امریکا توجهی نکرد، از تروریستها برای ایجاد بحران استفاده کند.

از سوی دیگر صادق الحسینی مسئول حشد شعبی در استان دیالی در شرق عراق نیز گفت که امریکایی‌ ها در پشت صحنه افزایش حملات تروریستهای داعش در این استان قرار دارند.

او گفت که تروریستهای امریکایی اقدام به حمایت و جابه جایی بقایای داعش در استان‌ های مختلف میکنند و دولت این کشور پس از مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج نیروهای خارجی، برای ضربه به امنیت عراق تلاش میکند.

همچنین تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات ارتش عراق گفت که اطلاعات دقیقی از تعداد تروریستهای داعش در این کشور ندارد، اما دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تعداد انها را بسیار کمتر از چیزی که تروریستها تلاش دارند وانمود کنند، گزارش کرده‌ اند.

او به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که عملیات‌ های پیش ‌دستانه نیروهای عراقی در مناطق مختلف این کشور باعث کاهش تحرکات هسته‌ های داعش شده است.

الخفاجی سپس گفت که تروریستهای داعش روش‌ های مختلفی را برای اینکه تعداد خود را بیش از ان چیزی که هستند، نشان داده و از این رو افکار عمومی را فریب دهند، به کار میگیرند و این در حالی است که واقعیت کاملا خلاف این امر است.

سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در این باره افزود، یکی از اقدامات داعش در این خصوص این است که در گروه های کوچک دو یا سه نفره در مناطق مختلف به نیروهای امنیتی حمله میکنند و این کار را صرفا برای تامین خوراک رسانه‌ ای انجام میدهند.

الخفاجی در خصوص برخی خبرها مبنی بر تلاش داعش برای جمع‌ اوری و خرید سلاح با قیمت ‌های گزاف گفت که نیروهای امنیتی تمامی منابع مالی این گروه تروریستی را قطع کرده و دیگر کسی حاضر به همکاری مالی با انها نیست و از این رو دیگر قدرت مالی برای خرید سلاح یا جمع ‌اوری نفرات را ندارند.

وی گفت که تنها چیزی که تروریستها در حال سوء استفاده از ان هستند، قانون منع رفت و امدی است که به علت شیوع ویروس کرونا وضع شده و عناصر داعش با بهره‌ گیری از این وضعیت دست به عملیات‌ میزنند تا بدین گونه افکار عمومی گمان کند که ان‌ ها هنوز فعالیت دارند.

این مقام نظامی در پایان تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای زیر مجموعه وزارت کشور، وزارت دفاع، امنیت ملی و حشد شعبی تا کنون توانسته‌ اند به خوبی تروریستها را سرکوب کرده و همچنین تمامی این نیروها برنامه‌ های خود را برای انجام عملیات‌ های پیش ‌دستانه دارند.

از زمان شیوع کرونا در عراق به مثابه دیگر کشور های جهان، نگرانی‌ ها از تلاش داعش برای بازیابی خود و تشدید حملات نیز افزایش یافته است؛ در هفته گذشته چندین عملیات پاکسازی در استان دیالی در شرق عراق، مناطق بیابانی استان الانبار، نواحی مرزی، بیابان‌ های مرکزی به خصوص در استان صلاح الدین و نینوی انجام شده است.

علاوه بر این روز گذشته کمین تروریستهای داعش و هدف قرار دادن گشتی ارتش عراق در نزدیکی روستای علی رش در ناحیه مخمور واقع در جنوب شرقی موصل عراق که منجر به شهادت ۲ سرباز عراقی شد و یک اسلحه به غنیمت داعشیان درامد.