دسته : سیاست
شماره : 13254223562
تاریخ : 5 ارديبهشت 1399
فعالیت‌ها و همکاری نیروهای مسلح در مدیریت و مقابله با شیوع کرونا حائز اهمیت است رئیس جمهوری همچنین با اشاره به برخی تحرکات بیگانگان در منطقه، تأکید کرد: باید با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه راهبردهای امنیت پایدار دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از پاسگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همچنین ضمن تقدیر از تلاش های ارتش جمهوری اسلامی برای در اختیار قرار دادن تمامی امکانات خود در زمینه مقابله با کرونا و برقراری نقاهتگاه‌ها در سراسر کشور، بر لزوم حفظ این دستاوردها و تقویت و توسعه این تلاش‌ها و همراهی با سایر بخش‌ها تا رفع کامل این بیماری تأکید کرد.

وی با اشاره به موفقیت اخیر پرتاب ماهواره دفاعی «نور» به فضا، گفت: این موفقیت نشان می دهد که تقویت بخش هوا وفضا در کشور و نیروهای مسلح، گامی دقیق و مؤثر بوده و باید بیش از پیش در راستای توسعه آن اهتمام داشته و تلاش کنیم.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به برخی تحرکات بیگانگان در منطقه، تأکید کرد: باید با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه در منطقه، راهبردهایی که موجب تأمین و توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه می شود را با دقت دنبال کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی نیز در این گفت وگو با تقدیر از حمایت ها و توجه رئیس جمهوری نسبت به متخصصان و جوانان فعال در عرصه تولید دستاوردهای دفاعی کشور، بر اهتمام و جدیت در راستای توسعه توانمندی ها و دستاوردهای دفاعی تأکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده از سوی نیروهای مسلح در راستای همراهی و همکاری با سایر بخش ها در مسیر مقابله با کرونا در کشور و تأمین نیازمندی های بهداشتی و درمانی در این زمینه، اظهار کرد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح کشور تا رفع کامل این بیماری با همه توان در کنار دولت و مردم خواهد بود.