دسته : ورزشی
شماره : 13254223549
تاریخ : 5 ارديبهشت 1399
رقابت های انتخابی جام جهانی شاید به سال 2021 موکول شود کنفدراسیون ها به فیفا پیشناد صبوری بیشتر تا مشخص شدن وضعیت بویژه در اروپا را داده اند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک روزنامه اماراتی از اختلاف فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر تاریخ برگزاری مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که حکم انتخابی جام ملت های آسیا2023 را نیز دارد خبر داد. روزنامه الاتحاد درمورد آخرین وضعیت برگزاری این مسابقات نوشت: کنفدراسیون های قاره ای پیشنهاداتی را درباره تعویق رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره های مختلف به سال 2021 برای فیفا ارسال کرده اند. این پیشنهادات در راستای اختلاف بین فیفا و برخی کنفدراسیون ها بر سر تاریخ برگزاری بازی های ملی می باشد که بخاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده است.


این اختلاف نظر بین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم وجود دارد، فیفا پیشنهاد می دهد که دیدارهای معوقه ماه ژوئن و مارس در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار شود. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد این رقابت ها را در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار کند تا برای فدراسیون ها فرصت اتمام لیگ های خود و همچنین اتمام لیگ قهرمانان آسیا بین ماه های آگوست و سپتامبر را بدهد. برخی دیگر از کنفدراسیون ها به فیفا پیشناد صبوری بیشتر تا مشخص شدن وضعیت بویژه در اروپا را داده اند، فیفا هم از کنفدراسیون ها درخواست کرد با برگزاری کارگاه هایی در این رابطه صحبت کنند.