دسته : فناوری
شماره : 13254223524
تاریخ : 4 ارديبهشت 1399
کنترل بیماران مبتلا به کرونا با مچ‌بند هوشمند در هندوستان استفاده از سیستم جدید امنیت بسیاری از شهروندان هندوستانی را با خطر جدی مواجه می کند.کنترل بیماران مبتلا به کرونا با مچ‌بند هوشمند در هندوستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کشور هند با وجود اعمال قرنطینه 21 روزه بازهم با ویروس کرونا درگیر است. از این رو دولت این کشور برای کنترل بیماران مبتلا به کرونا قصد دارد از مچ‌بند های هوشمند استفاده کند، دولت هندوستان درپی تولید هزاران عدد از این مچ‌یند های هوشمند می باشد تا بر افراد مبتلا نظارت کند.

البته این افراد ممکن است در بیمارستان بستری بوده یا در خانه قرنطینه باشند، ایده این طرح یک راه حل سخت افزاری به همراه اپلیکیشن می باشد که اطلاعات مکانی بیماران و افرادی که با آنها در ارتباط هستند را جمع آوری می کند و این اطلاعات در اختیار دولت قرار می گیرد. این مچ‌بند باید قادر به انجام کارهایی از قبیل شناسایی افرادی که با بیمار در تماس هستند، مکان هایی که فرد مبتلا می رود و شناسایی محل اقامت وی باشد.

برخی از قابلیت ها و اقداماتی که مچ‌بند هوشمند دارد، حریم شخصی افراد را زیر سوال می برد و البته بسیاری از آن قابلیت ها از امکان عملی شدن دشواری برخوردارند. اگر این دستبند قادر به جمع آوری اطلاعات زیادی باشد شاید بتواند دوستان و اطرافیان بیمار را شناسایی کند، این اطلاعات به صورت ناشناس جمع آوری می شوند اما امکان شناسایی بیماران بوسیله داده های مکانی وجود دارد. هرچند درحال حاضر ابهامات متعددی راجب اطلاعات جمع آوری شده وجود دارد ، به عنوان مثال مدت زمان نگهداری این اطلاعات توسط دولت معلوم نیست و مشخص نشده در آینده چه استفاده ای از آنها می شود. با در نظر گرفتن این موارد، استفاده از سیستم جدید امنیت بسیاری از شهروندان هندوستانی را با خطر جدی مواجه می کند.