دسته : بین الملل
شماره : 13254223513
تاریخ : 3 ارديبهشت 1399
ترامپ صدور گرین کارد را متوقف کرد ترامپ اعلام کرد صدور گرین کارت برای ۶۰ روز آینده متوقف می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،دونالد ترامپ،بامداد گذشته جزئیات بیشتری از فرمان محدودیت‌های مهاجرتی خود مطرح کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد در قالب محدودیت‌های جدید، متقاضیان دریافت گرین کارت این کشور، دست‌کم به مدت ۶۰ روز نمی‌توانند این کارت اقامت دائم را دریافت کنند و  ترامپ همچنین تاکید کرده بعد از ۶۰ روز مجددا این فرمان را بررسی و در صورت لزوم دستور تمدید آن‌ را صادر خواهد کرد.

او البته تاکید کرد این سیاست تنها در مورد کسانی که خواهان اقامت دائم هستند اعمال خواهد شد نه کسانی که به صورت موقت وارد این کشور می‌شوند. ترامپ دلیل اتخاذ این تصمیم را حفاظت از آمریکایی‌هایی دانست که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند.

رئيس جمهور آمریکا همچنین گفت متوقف کردن روند مهاجرت،باعث می شود آمریکایی‌های بیکار مجددا در ردیف اول صف برای یافتن شغل قرار بگیرند. ترامپ افزود: این ناعادلانه است که یک آمریکایی شغل خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دهد و یک مهاجر جایگزین او شود. این وظیفه جدی ما است که برای آمریکایی‌ها شغل پیدا کنیم.

 ترامپ روزگذشته در حساب توییتری خود از متوقف کردن روند مهاجرت به آمریکا به صورت موقت خبر داده بود. رئيس جمهوری آمریکا البته جزئیات این فرمان را رسانه‌ای نکرده اما گفته می‌شود تا پایان این هفته فرمان مذکور صادر خواهد شد.