دسته : بین الملل
شماره : 13254223512
تاریخ : 3 ارديبهشت 1399
نامه سرگشاده نخست وزیر مستعفی عراق به روسای جمهوری و پارلمان عراق نخست‌وزیر مستعفی عراق در نامه‌ای سرگشاده به روسای جمهور و پارلمان و نمایندگان این کشور درباره تاخیر در تشکیل کابینه جدید هشدار داد و گفت که مطالبه برخی‌ جریان‌های سیاسی برای در دست گرفتن یک وزارتخانه مشخص «بی‌ معنی» است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،عادل عبدالمهدی که در پی تشدید اعتراض‌های مردمی عراق پس از 14 ماه خدمت از پست نخست‌وزیری در تاریخ 2019.11.29 استعفا کرد، در نامه‌ای سرگشاده به برهم صالح رئیس جمهور و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و نمایندگان کشور درباره تبعات تاخیر و مانع تراشی در تشکیل کابینه جدید به ریاست مصطفی الکاظمی هشدار داد.

نخست وزیر مستعفی عراق در نامه سرگشاده خود نوشت: درخواست برخی جریان‌های سیاسی برای در اختیار گرفتن یک وزارتخانه‌ مشخص، معنایی ندارد.

عبدالمهدی خطاب به روسای جمهور و پارلمان و اعضای آن گفت: در شرایط پیچیده کنونی، ابقای نخست وزیر مستعفی با اختیارات محدود، بدترین انتخاب است.

وی ضمن هشدار درباره تبعات تاخیر در تشکیل دولت جدید تاکید کرد که باید به نخست‌وزیر مکلف (مصطفی الکاظمی) اجازه داد تا خودش اعضای کابینه را انتخاب کند.

عبدالمهدی در ادامه نامه سرگشاده خود تصریح کرد: دیدگاه‌های اشتباهی وجود دارد که اگر بر مبنای یک سری اصول مشترک تصحیح نشود، برای همیشه در گرداب باقی خواهیم ماند.

نخست‌وزیر مستعفی عراق اعلام کرد: اگر در تلاش سوم خود برای تشکیل کابینه (تلاش برای تشکیل کابینه به ریاست الکاظمی پس از توفیق علاوی و الزرفی) ناکام شویم، آیا می‎توان انتظار داشت که تلاش چهارم یا پنجم موفقیت آمیز باشد.

عادل عبدالمهدی از همه احزاب سیاسی خواست تا برای تشکیل کابینه جدید انعطاف داشته باشند و یک راه‌حل میانه را در پیش بگیرند.