دسته : سیاست
شماره : 13254223502
تاریخ : 2 ارديبهشت 1399
گفتگوی تلفنی بین پوتین و روحانی حسن روحانی در گفتگوی تلفنی خود با ولادیمیر پوتین به ضرورت گسترش همکاری‌ ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در تمامی زمینه ها اشاره کرد.

حسن روحانی در گفتگوی تلفنی خود با ولادیمیر پوتین به ضرورت گسترش همکاری‌ ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در تمامی زمینه ها اشاره کرد.

به گزارش ایران زمین به نقل از ایسنا، حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین، ضمن اشاره به بحران ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ابراز امیدواری کرد تا همه کشورها بتوانند با همکاری و همراهی یکدیگر در آینده نزدیک این ویروس را شکست دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مسئولان دو کشور باید تلاش کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبادلات تجاری فی مابین انجام شود.

همچنین روحانی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت و مانع تراشی برای پرداخت وام به ایران توسط صندوق بین المللی پول، خاطرنشان کرد: امروز شرایط سختی پیش روی همه کشورهای جهان قرار دارد و در این شرایط کشورهای دوست باید همکاری و روابط صمیمانه تری با هم داشته باشند.

رئیس جمهور ایران، با اشاره به روابط صمیمی و راهبردی بین ایران و روسیه در سال های اخیر، بر تلاش در گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه بویژه در زمینه های تجاری، اقتصادی و علمی و پزشکی دو کشور تاکید ورزید.

روحانی با اشاره به برخی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل در منطقه بر ضرورت توسعه همکاری ها و گفتگو های دو کشور پیرامون مسائل و مشکلات منطقه و ادامه رایزنی ‌سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه تاکید کرد.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، نیز با اشاره به شیوع کرونا در بیشتر کشورهای جهان، همکاری و تبادل تجربیات دو کشور را در عبور از این شرایط سخت حائز اهمیت دانست و بر توسعه روابط و مناسبات فی مابین و تلاش برای  تسریع در اجرای توافقات تهران-مسکو تاکید داشت.

پوتین افزود: روسیه روابط استراتژیکی با ایران داشته و همواره از توسعه مناسبات و همکاری های متقابل استقبال می‌ کند.پوتین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، این اقدامات را نقض حقوق انسانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه در غرب از حقوق انسانی زیاد سخن می گویند اما در عمل رفتاری دیگر از خود نشان می دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ادامه رایزنی های ایران و روسیه درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله پیگیری روند آستانه و گفتگوهای سه جانبه با ترکیه در این راستا را حائز اهمیت عنوان کرد.