دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223486
تاریخ : 1 ارديبهشت 1399
کتاب گویای بوستان و گلستان سعدی در اختیار علاقمندان قرار گرفت ایران صدا کتاب‌های گویای گلستان و بوستان سعدی با روایت اسماعیل آذر را با هدف اعتلای جایگاه زبان و ادب فارسی همزمان با روز بزرگداشت این شاعر به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان و مردم شعر دوست ایران قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، ایران صدا کتاب‌های گویای گلستان و بوستان سعدی با روایت اسماعیل آذر را با هدف اعتلای جایگاه زبان و ادب فارسی همزمان با روز بزرگداشت این شاعر در اختیار علاقه‌مندان و مردم شعر دوست ایران قرار می‌دهد.

اسماعیل آذر پس از روایت هر حکایت به شرح و توضیح اشعار و تفسیر آن ها پرداخته است که علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را به صورت رایگان از روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا دریافت کنند.

کتاب گویای بوستان با تهیه کنندگی ویدا بابالو در ۱۰ باب و گلستان نیز با تهیه کنندگی مهدی شیبانی زاده در ۸ باب و صدابرداری امیر حسین سلیمی و میثم جزی و کارشناسی حسینعلی رحیمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

گفتنی است، یکم اردیبهشت در تقویم ایران به نام روز سعدی نامگذاری شده است. شاعر و نویسنده پر آوازه قرن هفتم ایران که به حق او را استاد سخن می‌نامند. با این حال سعدی شیرازی به اندازه آوازه‌اش، در شهر زادگاهش مورد لطف قرار نگرفته است. آنچه هرسال برای بزرگداشت او برگزار می‌شود، به اندازه نام جاودان سعدی نیست.

آثار او در کتاب کلیات سعدی، شامل گلستان به نثر، کتاب بوستان در قالب مثنوی و نیز غزلیات، گردآوری شده‌است. علاوه بر این او آثاری در سایر قالب‌های ادبی نظیر قصیده، قطعه، ترجیع‌بند و تک‌بیت به زبان فارسی و عربی نیز دارد.