دسته : فناوری
شماره : 13254223463
تاریخ : 1 ارديبهشت 1399
بریتانیا تولید یک میلیون واکسن درمان احتمالی کرونا را آغاز کرد محققان آکسفورد معتقدند این همان واکسنی است که به کرونا پایان خواهد داد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، درحالی که منابع رسمی هنوزی خبری مبنی بر کشف واکسن برای درمان کرونا را اعلام نکرده اند اما دانشمندان دانشگاه آکسفورد قصد دارند تولید یک میلیون واکسن برای درمان احتمالی کرونا را آغاز کنند. این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که هنوز کارایی این واکسن برای درمان کرونا مشخص نشده است، ظاهرا این واکسن ها تا ماه سپتامبر سال جاری آماده خواهد شد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود با واکسن احتمالی کرونا مواجه خواهیم بود. این واکسن آزمایشی بوده و از نوع ضدویروس با خواص ژنتیکی می باشد، درمجموع 70 نوع واکسن برای درمان قطعی کرونا در دست توسعه است که 5 نوع از آنها به آزمایش بالینی رسیده اند. محققان دانشگاه آکسفورد اکنون به دنبال دواطلبانی برای آزمایش این واکسن هستند، یکی از محققین به نام آدرین هیل در اینباره می گوید:


"ما با همکاری گروهی از تولیدکنندگان از 7 کشور مختلف اقدام به تولید واکسنی با خطرپذیری و مقیاس بالا کردیم، هدف ما این است که تا ماه سپتامبر با آماده شدن نتایج احتمالی مثبت تست های ما یک میلیون از این واکسن را در اختیار داشته باشیم."


دلیل خطرپذیر خواندن تولید واکسن بخاطر این می باشد که محققان و شرکای تجاری آنها باوجود ناکارآمدی احتمالی این واکسن قصد تولید انبوه آن را دارند. این گروه از محققان آزمایشات نیان مرحله ای خود را از هفته های آتی آغاز می کنند و افراد در رده سنی 18 تا 55 سال مورد تحقیق خواهند بود. از بین این دواطلبان هم افراد مسن تر به مراحل نهایی آزمایش راه پیدا می کنند، امیدواری محققان برا این است که تا ماه سپتامبر 5 هزار داوطلب مورد آزمایش قرار گرفته باشند. درحالی که هیچ تضمینی برای کارآمد بودن این واکسن وجود ندارد اما محققان آکسفورد معتقدند این همان واکسنی است که به کرونا پایان خواهد داد. پروفسور سارا گیلبرت واکسن شناس آکسفورد در این مورد گفت:


"ما هرگز از کارکرد این واکسن ها مطمئن نخواهیم بود اما عقیده من براین است که این واکسن از شانس بالایی برای موفق بودن برخوردار می باشد."