دسته : دفاعی
شماره : 13254223450
تاریخ : 31 فروردين 1399
ارتش از سامانه های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب رونمایی کرد صبح امروز و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ، سامانه های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش صبح امروز، سامانه های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سامانه های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب رونمایی شد.

سامانه‌های رادار  برد بلند و راهبردی خلیج فارس با برد بیش از 800 کیلومتر یک رادار آرایه فازی سه بعدی با فناوری نوین است که قادر است، کلیه اهداف متعارف و رادار گریز و موشک های بالستیک را کشف کند.

رادار مراقب هم یکی از رادارهای دقیق کنترلی سه بعدی، آرایه فازی و پیشرفته در لبه فناوری روز جهان با برد 400 کیلومتر است که که می‌تواند اهداف هوایی را با دقت و تفکیک بسیار بالا شناسایی و انواع اهداف کوچک در ارتفاع پایین و متوسط و هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز را کشف کند.

 این رادار با هدف طراحی و ساخت رادار تاکتیکی مراقبت هوایی برد بلند در سازمان جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش و توسط متخصصین این سازمان و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان اجرا و تکمیل شده و هم اکنون آماده بهره برداری عملیاتی است.