دسته : فناوری
شماره : 13254223437
تاریخ : 30 فروردين 1399
شاسی بلند برقی ترایتون + تصاویر شرکت تازه‌تأسیس ترایتون، از یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی پهن‌پیکر رونمایی کرده است که ظرفیت حمل ۸ سرنشین و حرکت تا مسافت ۱۱۲۶ کیلومتر را با یک شارژ دارد.

شرکت تازه‌تأسیس ترایتون، از یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی پهن‌پیکر رونمایی کرده است که ظرفیت حمل ۸ سرنشین و حرکت تا مسافت ۱۱۲۶ کیلومتر را با یک شارژ دارد.

شرکت ترایتون سولار در نیوجرسی امریکا فعال است. نخستین محصول این گروه نوبنیاد، یک شاسی‌بلند اندازه بزرگ با نام مدل H خواهد بود که بسته باتری‌ به ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت خواهد داشت. چنین شرایطی بنا به ادعای ترایتون، شعاع حرکتی در حدود ۷۰۰ مایل (معادل ۱۱۲۶ کیلومتر) برای مدل H فراهم خواهد کرد که البته باورنکردنی و شک‌برانگیز به‌نظر می‌رسد.

شاسی بلند برقی ترایتون

مدل H از چهار پیشرانه روی هر چرخ استفاده می‌کند تا مجموع قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار داشته باشد و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۹ ثانیه فراهم کند. در اعلامیه‌ی رسمی ترایتون، توانایی کشش تریلر با وزن ۷ تن برای این شاسی‌بلند برقی، پیش‌بینی شده است. دیگر مشخصات مهم ترایتون مدل H، فاصله محورهای ۳/۳ متر و فضای حمل بار ۵۶۶۳ لیتر را شامل می‌شود.

شاسی بلند برقی ترایتون

قیمت نهایی اولین محصول ترایتون، مشخص نیست؛ اما برای نخستین نمونه‌ها به‌عنوان ۱۰۰ نسخه‌ اول همراه امکانات ویژه و آپشن‌های اختصاصی، قیمتی در حدود ۱۳۵ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با پرداخت مبلغ ۵ هزار دلار، ثبت نام می‌شود. هنوز اطلاعات اساسی، مانند محل ساخت و زمان تحویل شاسی‌بلندهای ترایتون، اعلام نشده است. دیگر نکته‌ی عجیب، تأکید شرکت سازنده بر استفاده از باتری‌های ساخت خود در مدل H است که بنا بر ادعای براتیون، وزن و اندازه‌ای نصف نمونه‌های مشابه دارد.