دسته : سلامت
شماره : 13254223429
تاریخ : 30 فروردين 1399
پروژه ساخت داروی کرونا کلید خورد ۱۵۰ نفر ازمحققان در دانشگاه ادینبرو اسکاتلند پروژه آزمایش داروهای فعلی و داروهای آزمایشی برای کشف درمان ویروس کرونا را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، ۱۵۰ محقق در دانشگاه ادینبرو اسکاتلند مشغول تحقیق هستند تا پیش از کشف واکسن، درمان های جدیدی برای کووید ۱۹ بیابند. محققان در دانشگاه ادینبرو اسکاتلند پروژه آزمایش داروهای فعلی و داروهای آزمایشی برای کشف درمان ویروس کرونا را آغاز کردند.
کووید_19 که یکی از ویروس‌های خانواده کرونااست، تاکنون جان بسیاری از افراد را در سراسر جهان گرفته است. از سوی دیگر و با توجه به سرعت بالای انتقال این ویروس که موجب اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی در تمام نقاط دنیا شده، مگر چند کشور انگشت شمار، محققان را برآن داشته تا واکسنی بیابند که از شیوع انفجاری با ایمن‌سازی افراد، جلوگیری کنند.
به همین سبب، یافتن دارویی برای بهبود حال افراد مبتلا نیز باید در دستور کار متخصصان قرار می‌گرفت. در همین راستا گروهی متشکل از ۱۵۰ محقق «مرکز تحقیقات التهاب» این دانشگاه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا پیش از کشف واکسن، درمان‌های جدیدی برای ویروس کرونا بیابند.
این پروژه STOPCOVID (متوقف کردن کووید) نام گرفته و روی التهابی تمرکز می‌کند که به طور مستقیم به جراحت ریه منجر می‌شود. جراحت ریه یکی از شدیدترین وجوه ابتلاء به ویروس کرونا است. علاوه بر آن داروهای مختلفی برای متوقف کردن التهاب ناشی از کووید ۱۹ و تغییر مسیر عفونت استفاده می‌شود تا دیگر نیازی به ونتیلاتور نباشد.
به گفته پروفسور کو دالی وال از دانشگاه ادینبرو محققان در این پروژه نمونه‌هایی که از بیماران بستری شده در بیمارستان را آزمایش می‌کنند تا دریابند چرا بعضی از آنها برای مدتی طولانی بستری می‌شوند.
تاکنون، داروهای بسیاری در دست آزمایش برای درمان کووید_19 اعلام شده است که مراحل بالینی خود را طی می‌کنند. تمام متخصصان از سراسر دنیا با ظرفیت حداکثری و حمایت دولت‌ها در پی یافتن دارو و واکسن این ویروس که مبدل به بزرگترین بحران هصر حاضر شده، هستند.