دسته : اجتماعی
شماره : 13254223422
تاریخ : 29 فروردين 1399
کشف ۳ میلیاردی آدامس و شکلات خارجی قاچاق در جنوب پایتخت رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۲۰ هزار و ۲۲۰ بسته آدامس و ۲۴ هزار و ۳۳۶ عدد شکلات خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرهنگ نعمت اله علیپور گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی مقادیری کالا و اقلام خوراکی- غذایی قاچاق در پاساژی در جنوب تهران دپو و جمع آوری می‌کند و سپس به بازار مصرف بدون بررسی‌های غذایی توزیع می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان به نشانی اعلام اعزام شدند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند پاساژ اعلامی، از جمله پاساژهای غیر فعال و متروکه بوده و عرضه و توزیع کالا در این پاساژ به صورت غیر مجازاست.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تردد افراد به این پاساژ در کنترل کارآگاهان قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی‌های قضائی پاساژ مورد بازرسی قرار گرفت که مأموران در وسط راهرو پاساژ با بسته‌های اقلام خوراکی مواجه شدند.

رئیس پلیس امینت اقتصادی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی کارآگاهان موفق شدند مقادیری آدامس و شکلات خارجی که در پشت نوشیدنی مجاز جاساز شده بود کشف کنند، افزود: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، مالک این اموال شناسایی و با دعوت پلیس متهم به محل پاساژ مراجعه ولی عاجز از ارائه مدارک و مستندات گمرکی و فاکتورهای خرید بود.

وی بیان داشت: متهم به همراه اموال قاچاق کشف شده شامل: ۲۰ هزار و ۲۲۰ بسته آدامس، ۲۴ هزار و ۳۳۶ عدد شکلات خارجی برای تحقیقات نهایی به پلیس امنیت اقتصادی انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، به شهروندان گفت: خارجی بودن یک کالا دال بر کیفیت بالای آن محصول نبوده و احتمال دارد این کالاها تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته باشند که با تغییراتی در تاریخ مصرف و یا با بسته بندی جدید وارد چرخه مصرف می‌شوند که قطعاً سلامت جامعه را با مخاطره همراه می‌سازد، شایسته است در خریدهای خود دقت بیشتری داشته و ضمن خرید کالای مورد نیاز خود از مراکز معتبر، هر گونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش تا در کمترین زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.