دسته : دفاعی
شماره : 13254223418
تاریخ : 29 فروردين 1399
پاسخ وزیر دفاع به سوالات درباره تحولات اخیر در خلیج فارس امیر حاتمی: ما در خانه خودمان هستیم و آن‌ها از آن سوی دنیا آمدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه مراسم رژه خدمت ارتش  که به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد. در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات اخیر با آمریکا در خلیج فارس، و بیانیه سنتکام درباره ایجاد مزاحمت نیروهای ایرانی در خلیج فارس برای ناوگان آمریکا اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ما حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بیخود هم می‌کنند.

وی تاکید کرد:

قطعا مردم ما بصیر هستند و می‌بینند حق با چه کسی است؛ ما در خانه خودمان هستیم و آن‌ها از آن سوی دنیا آمدند تا برای کشورهای منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.

چند روز پیش سنتکام مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در خلیج فارس با انتشار تصاویری ادعا کرد ۱۱ قایق تندرو ایرانی به ناوگان دریایی آمریکایی نزدیک شدند و برای آنها ایجاد مزاحمت کردند.

«سنتکام» در ادامه بیانیه خود مدعی شد که رفتارهای شناورهای ایرانی در آب‌های بین المللی در شمال خلیج فارس، «خطرناک» و «تحریک آمیز» است.

سنتکام در ادامه مدعی شده که یکی از شناورهای ایرانی تا فاصله 9 متری یکی از کشتی‌های گارد ساحلی آمریکا پیش رفته بود.آمریکایی ها ادعا کردند این اتفاق در شمال خلیج فارس رخ داده اما از نامی جعلی برای خلیج زیبای ایران استفاده کرده اند.