دسته : اجتماعی
شماره : 13254223401
تاریخ : 28 فروردين 1399
کنکور ورودی دانشگاهها در تمام مقاطع برگزار می شود معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کنکور ورودی دانشگاه ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال های قبل انجام می شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دومین نشست کارگروه ویژه آموزش کشورهای عضو یونسکو، به صورت ویدیوکنفرانس و به طور همزمان در سراسر جهان برگزار شد.

علی خاکی صدیق در این نشست مجازی، به تداوم روش های مختلف آموزش های غیرحضوری برای دانش آموزان و دانشجویان کشور، از جمله روش های آموزش مجازی، رادیو تلویزیون، شبکه های اجتماعی و اینترنت، به سه عامل مهم انعطاف پذیری، استاندارد و ترکیبی در برگزاری آزمون ها و امتحانات دانشجویان اشاره کرد که با توجه به شرایط و امکانات موجود در مراکز آموزشی کشور اتخاذ و اجرا خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با رفع شرایط اضطراری بیماری کرونا، وضعیت آموزش و امتحانات دانشجویان کشور به روال عادی خود بازگردد، لکن در غیر این صورت، مکانیزم ها و روش های ترکیبی مختلفی برای برگزاری آزمون ها و امتحانات دانشجویان از جمله ازریابی دانشجویان به صورت الکترونیک توسط استادان، برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی، آزمون های شفاهی از طریق اینترنت، و انجام پروژه های کاری توسط دانشجویان پیش بینی شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال های قبل انجام می شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.

گفتنی است ۱۲ کشور و از جمله کشور ایران، در خط اول گفتمان و تعامل بین المللی با یونسکو در موضوع کرونا هستند.