دسته : ورزشی
شماره : 13254223396
تاریخ : 28 فروردين 1399
طلبکاری کارلوس کی‌روش بخاطر مقامی که هرگز کسب نکرد؛ فدراسیون همیشه بدهکار! وی از فدراسیون فوتبال درخواست 200 هزار دلار پاداش برای کسب مقام سومی جام ملتها را کرد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از تسنیم؛ کارلوس کی‌روش پرتغالی به مدت 8 سال در تیم ملی ایران به عنوان سرمربی حضور داشت، آخرین تمدید قرارداد او مربوط به جام ملت های آسیا 2019 می شود که او به مدت 6 ماه آن را تمدید کرد. همین قرارداد موجب شده تا او بار دیگر از فدراسیون فوتبال طلبکار شود، این قرارداد شش ماهه بین کی‌روش و مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون به امضاء رسید. در یکی از بندهای این قرارداد مبلغ 200 هزار دلار برای کسب مقام سوم در جام ملتهای آسیا 2019 در نظر گرفته شده است، این درحالی است که رقابت های 2019 امارات اصلا دیدار رده بندی نداشت که تیم سوم مشخص شود!. تیم ملی کشورمان هم در آن مسابقات با شکست سنگین 3 بر صفر مقابل ژاپن در نیمه نهایی حذف شد، اما همین بند عجیب در قرارداد مرد پرتغالی موجب شده تا او ادعای طلب داشته باشد.


بعد از پایان جام ملتهای آسیا، کارلوس کی‌روش و تیم ملی به پایان راه رسیدند اما وی از فدراسیون فوتبال درخواست 200 هزار دلار پاداش برای کسب مقام سومی جام ملتها را کرد ولی هرگز به آن دست نیافت. با این وجود شکایتی را علیه فدراسیون برای دریافت این پاداش به فیفا فرستاد و به نتایج مثبتی هم رسید، هرچند فدراسیون ایران هم مستنداتی را برای دفاع به فیفا ارسال کرد.


حال باید منتظر ماند و دید که آیا دفاعیات فدراسیون فوتبال ایران در قبال این پرونده مورد قبول فیفا قرار می گیرد یا باید مبلغ مذکور را به کی‌روش پرداخت کند، اگر فیفا به نفع مربی سابق رای خود را صادر کند درواقع فدراسیون باید برای مقامی که هرگز توسط او کسب نشده پاداش بدهد.