دسته : سلامت
شماره : 13254223395
تاریخ : 27 فروردين 1399
تعداد بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 در جهان از دو میلیون نفر گذشت بر اساس گزارش منتشر شده توسط Worldometers تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در جهان، از مرز دو میلیون نفر گذشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از الشرق الاوسط، شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در جهان، صبح امروز چهارشنبه 27 فروردین از مرز دو میلیون نفرگذشت.

Worldometers تار نمای ارزیابی‌های جهانی، شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در جهان را تا ساعت6 صبح امروز به وقت گرینویچ لندن، دو میلیون و 231 نفر اعلام کرد. هم چنین تعداد بیماران بهبود یافته در  این فهرست در حدود نیم میلیون نفر بوده و تعداد بیمارانی که جانشان را از دست داده اند به ۱۲۶ هزار و ۷۵۷ نفر افزایش یافته است.

ایالات متحده آمریکا در صدر فهرست کشورهای آسیب دیده از کرونا، قرار دارد و پس از این کشور اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین، ایران، ترکیه، بلژیک و هلند قرار دارند.

بر اساس گزارش تار نمای ارزیابی‌های جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به ۶۱۴ هزار نفر و همچنین تعداد فوتی‌ها به حدود ۲۶ هزار مورد رسیده‌ است. این در حالی است که اسپانیا حدود 174هزار مبتلا و ۱۸ هزار فوتی را ثبت کرده و در ایتالیا  نیز حدود ۱۶۲ هزار بیمار مبتلا وجود داشته و 21 هزار نفر نیز به دلیل بیماری ویروس کووید-19 فوت کرده اند.. چین نیز به عنوان اولین مرکز شیوع این ویروس، ۸۲ هزار و ۲۹۵ مبتلا و ۳ هزار و ۴۳۴ مورد فوتی داشته‌است.