دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223392
تاریخ : 27 فروردين 1399
فیلم های سوئیسی رایگان شد سفارت سوئیس در ایران از طریق حساب کاربری توئیتر خود، خبر فراهم شدن امکان دسترسی آزاد به منتخبی از فیلم‌های ساخت این کشور را برای مخاطبان در روزهای فاصله‌گذاری فیزیکی منتشر کرد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیل ایران زمین، سفارت سوئیس در ایران از طریق حساب کاربری توئیتر خود، خبر فراهم شدن امکان دسترسی آزاد به منتخبی از فیلم‌های ساخت این کشور را برای مخاطبان در روزهای فاصله‌گذاری فیزیکی منتشر کرد.

براساس این خبر پایگاه اینترنتی آرت فیلم (Artfilm)  سوییس جهت همکاری با تهیه کنندگان و فیلمسازان تدبیری اندیشیده تا علاقمندان از سراسر دنیا که این روزها در قرنطینه به سر می‌برند قادر به تماشای رایگان منتخبی از فیلم‌های ساخت سوییس بنشینند.

در همین راستا آرت فیلم پس از مشورت با حدود ۱۰۰ تهیه کننده، دسترسی به سیستم ویدیو به درخواست (VOD) خود را تا پایان ماه آوریل (۱۱ اردیبهشت) برای عموم آزاد کرد.

ویدیو به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که بنابر درخواست کاربران، محتواهای صوتی یا تصویری را هر زمان که مایل بودند گوش داده یا تماشا کنند.

گفتنی است، با شیوع ویروس کووید_19 که یکی از اعضای خانواده کرونا است و با توجه به این مطلب که تا کنون دارویی جهت درمان یا جلوگیری از ابتلا به آن یافت نشده، تمامی کشورها برای فطع زنجیره انتقال این ویروس که بسیار سریع روی می‌دهد، از فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده کردند و در راستای حفظ سلامت افراد، پویشی جهانی تحت عنوان در خانه بمانیم شکل گرفت. 

از سوی دیگر، شیوع کووید_19 کلیه فعالیت‌هایی را که مستلزم تجمع و حضور افراد بود به تعطیلی کشاند. با اینحال، بسیاری از مراکز فرهنگی  و هنری چه در داخل کشور و چه خارج از ایران، دست به اقداماتی زدند تا دوران در خانه ماندن را سهل‌تر کنند. بسیاری از این خدمات به صورت رایگان یا با حداکثر تخفیف در اختیار عموم قرار گرفته است.