دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223378
تاریخ : 27 فروردين 1399
سیامک شایقی کارگردان سینما صبح امروز درگذشت سیامک شایقی کارگردان باسابقه سینمای ایران صبح امروز چهارشنبه۲۷ فروردین‌ماه در سن ۶۶ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، سیامک شایقی کارگردان باسابقه سینمای ایران صبح امروز چهارشنبه۲۷ فروردین‌ماه در سن ۶۶ سالگی  به دلیل ابتلا به سرطان دارفانی را وداع گفت.

سیامک شایقی به گفته فرزندش سام شایقی از سه سال پیش به بیماری سرطان دچار شد و اقدام به درمان‌های لازم نمود. علی‌رغم امیدهای فراوانی که اطرافیان او به بهبودیش داشتندمتاسفانه بیماری‌اش متاستاز کرده و تمامی اندام‌های حیاتی بدن با سرطان درگیر شدند. این مشکل بنابه گفته پزشکان معالجش بیشتر به سلول‌های مغز آسیب رساند و امید برای بهبودی او کمتر شد و شرایط جسمانی‌اش رو به وخامت گذاشت. سرانجام شایقی روز سه‌شنبه 23 فروردین سال 99 به کما رفت و امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سیامک شایقی که سال گذشته خبرهایی از ساخت یک مستند از او به نام خانه دوست اینجاست درباره خانه سینما و با حضور فاطمه معتمدآریا و همسرش منتشر شده بود، فیلم‌های خاطره‌انگیزی را در کارنامه کاری خود دارد از جمله جهزیه‌ای برای رباب، در کمال خونسردی و باغ فردوس پنج بعدازظهر.

مادرم گیسو، خواب زمستانی، ماه در جنگل، ابرهای ارغوانی، ستاره و الماس و شراره از دیگر فیلم‌های این کارگردان هستند.