دسته : سلامت
شماره : 13254223357
تاریخ : 26 فروردين 1399
عوامل مشترک در قربانیان کرونا محققان برای پی بردن به این مطلب که کدام افراد بیشترین صدمات را از ابتلا به این کووید_19 می‌بینند، به بررسی گزارش ۸۵ فرد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا در مراحل اولیه شیوع بیماری در ووهان چین پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شیوع کووید_19 که مبدل به بزرگترین بحران عصر حاضر گشته، تاکنون جان بسیاری از افراد را در سراسر دنیا گرفته است. محققان برای پی بردن به این مطلب که کدام افراد بیشترین صدمات را از ابتلا به این ویروس می‌بینند، به بررسی گزارش ۸۵ فرد فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در مراحل اولیه شیوع بیماری در ووهان چین پرداختند.

در این مطالعه جدید مشخص شده است که مجموعه‌ای از فاکتورها و عوامل بین افراد فوتی مشترک بود. اکثر فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ مردان بالای ۵۰ سال و دارای مشکلات اساسی سلامت نظیر فشارخون بالا، بیماری قلبی عروق کرونر، و دیابت بودند.

تیم تحقیق دریافت ۷۲.۹ درصد افراد فوت شده به دلیل بیماری کووید ۱۹، مردان با میانگین سنی ۶۵.۸ سال با مشکلات زمینه‌ای نظیر مشکلات قلبی یا دیابت بودند. همچنین مشاهده شد که از بین ۸۵ بیمار مورد بررسی، شایع‌ترین علائم کووید ۱۹ شامل تب، تنگی نفس و خستگی بود.

طبق یافته‌های محققان، ۸۱.۲ درصد افراد تحت مطالعه دارای میزان بسیار پایین ائوزینوفیل‌ها در زمان بستری شدن در بیمارستان بودند؛ ائوزینوفیل ها نوعی سلول‌های سفید خون هستند که به مقابله با عفونت کمک می‌کنند.

مبتلایانی که در بیمارستان بستری بودند، علائم بالینی مشترکی داشتند که شایع‌ترین آن عبارت هستند از نارسایی تنفسی، شوک و تشنج، سندروم ناراحتی حاد تنفسی، و آریتمی قلبی یا تپش نامنظم قلب.

از لحاظ درمان، اکثر بیماران آنتی بیوتیک، آنتی ویروس، و گلوکوکورتیکوئیدها را دریافت کرده، و برخی هم ایمونوگلوبولین های داخل وریدی (موسوم به آنتی بادی‌ها)، یا اینترفرون آلفا -۲b، که محرکی برای واکنش ایمنی است، استفاده کرده بودند.

بر اساس مشاهدات محققان معتقدند درمان‌های شامل ترکیب داروهای ضدمیکروبی دارای تأثیر مثبت زیادی نیست.