دسته : اجتماعی
شماره : 13254223341
تاریخ : 25 فروردين 1399
اجبار در استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی محمد علیخانی :استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی باید اجباری شود.

محمد علیخانی :استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی باید اجباری شود.

«محمد  علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه حمل ونقل در دو قسمت فاصله گذاری به مرحله اجرایی می رسد، اظهار داشت: بخش اول مربوط به حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است که اقداماتی از جمله ضدعفونی و رعایت دستورالعمل ها توسط پرسنل به خوبی انجام شده و بر روی آنها نظارت می شود. بخش دوم مردم هستند که برخی از آنها واقعا اقدامات بهداشتی و حفظ فاصله را رعایت می کنند.

او همچنین به استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی باید اجباری شود، در کشورهایی که ماسک را اجباری کردند، از این اقدام نتیجه گرفتند و حالا که نمی شود حمل ونقل عمومی را تعطیل کرد، استفاده از ماسک اجباری شود.  

علیخانی در خصوص چگونگی تامین ماسک در صورت اجباری شدن آن در ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: این وظیفه دولت است. این حداقل کاری است که می‌توان انجام داد و به مردم کمک کرد تا ویروس شیوع پیدا نکند. این امکان باید توسط دولت فراهم شود و شهرداری و مترو این آمادگی را دارند تا ایستگاه‌ها را به جایگاه‌هایی برای توزیع ماسک در نظر بگیرند.