دسته : اقتصاد
شماره : 13254223331
تاریخ : 25 فروردين 1399
اوپک پلاس توافق کاهش تولید خود را نهایی کرد اوپک پلاس پس از چندین روز کشمکش در مذاکرات بالاخره کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تایید کرد که بر این اساس، این کاهش تولید، بزرگترین کاهش تولید در تاریخ بازارهای نفت به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بامداد دوشنبه، اوپک پلاس پس از چندین روز کشمکش در مذاکرات، بالاخره کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تأیید کرد که بر این اساس، این کاهش تولید بزرگترین کاهش تولید در تاریخ بازارهای نفت به شمار می‌رود.

جلسه اضطراری یکشنبه شب (درست قبل از باز شدن بازارهای جهانی نفت در صبح دوشنبه)، دومین جلسه اضطراری اوپک پلاس در ۴ روز اخیر بوده و در حالی برگزار شده که اوپک پلاس در روزهای قبل نتوانسته بود توافق خود را نهایی کند و قیمت‌ها را از سقوط نجات دهد.

طبق این توافق که جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه را هم پایان می‌دهد، مکزیک که قرار بود ۴۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهد، حالا ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد کاست و کاهش تولید نفت اوپک پلاس در کل، به جای ۱۰ میلیون بشکه در روز، ۹.۷ میلیون بشکه در روز شد.

کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه‌ای در ۱ می آغاز می‌شود و تا پایان ژوئن ادامه دارد.

سپس کاهش تولد تا پایان سال به ۷.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در سال ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ کاهش تولید ۵.۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

۲۳ کشور عضو اوپک پلاس در ۱۰ ژوئن دوباره دیدار می‌کنند تا در مورد اقدامات ضروری دیگر تصمیم بگیرند.