دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223324
تاریخ : 24 فروردين 1399
فراخوان جشنواره ملی کتاب منتشر شد فراخوان بیست وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با انجام ملاحظات کرونایی در دریافت نسخه فیزیکی آثار از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دانشجویان مولف و مترجم تا ۳۱ تیرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

پس از شیوع کووید_19 که برخلاف سایر ویروس‌های کرونا سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، برای جلوگیری از انتشار این ویروس و مهار آن، کلیه فعالیت‌هایی که مستلزم تجمع و حضور افرا هستند، به حالت تعلیق درآمد.

در این بین بسیاری از مراکز خدمات فرهنگی خود را به صورت آنلاین به مخاطبان ارائه دادند که بخش اعظم از این خدمات به صورت رایگان عرضه شد. 

بر اساس این فراخوان دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح ۲ و ۳ می توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

براین اساس همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۹۸ ، ثبت نام اینترنتی، ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

همچنین دانش آموختگانی که حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی فوق الذکر (۹۷-۹۸) به چاپ رسانده اند نیز می توانند در جشنواره شرکت کنند.

کتاب های الکترونیک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.

یادآور می شود آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده اند، صرفاً یک جایزه تعلق می گیرد.