دسته : سلامت
شماره : 13254223315
تاریخ : 24 فروردين 1399
دسترسی به تست سریع کرونا در ایران میسر می شود سخنگوی وزارت بهداشت، خبر داد: تست شناسایی آنتی بادی کووید ۱۹ و تست سریع کرونا براساس شناسایی آنتی بادی در ایران تولید شد و به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در ابتدای شیوع کووید_19 ایران نیز همانند سایر کشورها با کمبود کیت آزمایش کووید_19 مواجه بود که با کمک‌های بشردوستانه و اهدای تعداد زیادی کیت آزمایش این معضل شد. درحال حاضر، اگرچه کیت تشخیص کووید_19 در کشور به زیاد است و کادر پزشکی با بحران مواجه نیستند، اما به قدری نیز وجود ندارد که بتوان از هرفردی که مشکوک به کرونا است ولی علائم بالینی ندارد، تست گرفت.

به همین سبب و در راستای بی‌نیازی کشور و همچنین رفع نیاز کادر درمان متخصصان اقدام به تولید کیت‌هایی کردند که بتواند ابتلا به کووید_19 را نشان دهد.

کیانوش جهانپور در یادداشتی در فضای مجازی، نوشت: با تلاش فناوران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به زودی تست شناسایی آنتی بادی کووید ۱۹ و تست سریع کرونا بر اساس شناسایی آنتی بادی، در دسترس خواهد بود. این روش‌های تشخیص سریع، کم هزینه و فراگیر، اجرای مرحله‌ای فاصله گذاری هوشمند را در هفته‌های آتی تسهیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه هنوز دارو و واکسن برای درمان و پیشگیری از ابتلاء به کرونا و بیماری کووید ۱۹ در دنیا تولید نشده است، بهترین روش برای مهار این اپیدمی که امکان فعالیت اجتماعی و بازگشایی مشاغل را فراهم می‌کند، همگانی شدن تست سریع کرونا و در دسترس بودن امکان آزمایش وجود آنتی بادی کووید ۱۹ در بدن افراد است.