دسته : بین الملل
شماره : 13254223314
تاریخ : 24 فروردين 1399
تمامی 50 ایالت کشور آمریکا در وضعیت اضطراری قرار گرفتند 22 روز پس از اعلام شرایط اضطراری در نیویورک، تمامی ایالات متحده آمریکا در وضعیت اضطراری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از شبکه CNBC  پس از اعلام آمار تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، تمامی 50 ایالت این کشور در شرایط اضطراری قرار گرفتند.

22 روز پس از آن که به دلیل شیوع ویروس کووید -19، نیویورک در شرایط اضطراری قرار گرفت، دونالد ترامپ دیروز اعلام کرد که در ایالت وایومینگ نیز وضعیت اضطراری اعلام شده تا به این ترتیب برای اولین بار درتاریخ ایالات متحده آمریکا،  وضعیت تمامی ایالت های این کشور در حالت اضطراری باشند.

ایالت وایومینگ با ۵۷۸ هزار نفر دارای کمترین جمعیت بین ایالت های آمریکا است. در این ایالت ۲۵۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و تاکنون مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در این منطقه گزارش نشده است.

 تمام 50 ایالت و هم چنین جزایر ویرجین، جزایر ماریانای شمالی، واشنگتن، گوام و پورتوریکو، تحت حمایت امریکا  بوده و در آن ها وضعیت اضطراری برقرار شده، می توانند از بودجه دولت فدرال برای مبارزه با ویروس استفاده کنند.  

ستاد مدیریت فوریت های فدرال به ایالت ها و قلمروها اجازه می دهد تا به منابع مالی که دولت فدرال برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا اختصاص داده، دسترسی داشته باشند.

براساس  اعلام دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده آمریکا دیروز به عنوان کشوری با بیشترین مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان از ایتالیا پیشی گرفت. دست کم 20.071 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند و بیش از 500000 نفر از جمعه شب به این ویروس آلوده شده اند.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند، با اتمام 30 روز قرنطینه که موجب تعطیلی مراکز خرید و تجارت در این کشور  شده، شمار مرگ و میر آمریکا در تابستان به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.